• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 26 مهر 1402
کد مطلب : 206153
+
-

جاناتان مرغ دریایی

معرفی
جاناتان مرغ دریایی

احسان انواری- خبرنگار افتخاری، 14ساله از تهران

کتاب «جاناتان مرغ دریایی» یک اثر بی‌نظیر و زیبا از ریچارد باخ است که در سال 1970میلادی چاپ شده و بسیار محبوب شده است.
این کتاب درباره‌ی مرغ دریایی‌ای به‌نام جاناتان است که می‌خواهد زندگی متفاوتی از بقیه مرغان دریایی داشته باشد و زندگی‌اش صرفا خوردن و خوابیدن (مثل بقیه پرندگان) نباشد. او می‌خواهد با بالاترین سرعت ممکن برای یک مرغ دریایی حرکت کند: «سرانجام پیروز شده بود. سرعت نهایی! یک مرغ دریایی با سرعت سیصدوپنجاه کیلومتر در ساعت! موفقیت عظیمی بود، باشکوه‌ترین لحظه در تاریخ مرغان دریایی! و گشوده‌شدن عصری تازه در برابر جاناتان. همان‌طور که به‌سوی جایگاه خلوت تمرین خود پرواز می‌کرد، بال‌هایش را برای شیرجه از ارتفاع هشت‌هزارپایی جمع کرد. همان موقع تصمیم گرفت نحوه‌ی دورزدن را کشف‌کند.»
او در این مسیر از دسته‌ی خود به‌علت متفاوت‌بودن طرد می‌شود اما جاناتان دست از تلاش بر نمی‌دارد و در این مسیر با مرغان دریایی بزرگی آشنا می‌شود که به او در رسیدن به کمال کمک می‌کنند.
خواندن این کتاب حس عجیب و شورانگیزی به شما می‌دهد و شما در هر صفحه از آن، می‌توانید نکات جذاب و زیبایی که مناسب قاب‌کردن و گذاشتن در گوشه اتاقتان است بیابید! به‌عنوان مثال: «آن‌چه را دیدگانت به تو می‌گویند باور نکن. چشم‌هایت تنها محدودیت را نشانت می‌دهند. با ادراک خود بنگر، آن‌گاه راه پرواز را خواهی یافت.»
امیدوارم اگر این کتاب را تهیه کردید، از خواندن آن لذت ببرید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید