• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 26 مهر 1402
کد مطلب : 206136
+
-

ابطال پرابهام انتخابات کشتی

با شکایت 5رقیب علیرضا دبیر دادگاه حکم به ابطال نتیجه انتخابات فدراسیون کشتی داد

 انتخابات فدراسیون کشتی 22تیرماه1402 در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد و طی آن علیرضا دبیر برای 4سال به ریاست این فدراسیون رسید که دومین دوره ریاست او در فدراسیون کشتی محسوب می‌شد اما حالا این انتخابات باطل شده است.
رقبای دبیر که برای انتخابات ثبت‌‎نام کرده بودند یک شب قبل از انتخابات شروع به انتشار بیانیه در فضای مجازی کردند و درنهایت از حضور در انتخابات انصراف دادند. روز مجمع از بین مخالفان دبیر تنها عباس جدیدی به مجمع آمد. جدیدی که ید طولایی در ثبت‌نام و حضور در انتخابات دارد، همانند انتخاباتی که به ریاست رسول خادم ختم شد نطق قرایی انجام داد و سپس مجمع را ترک کرد! او در جمع خبرنگاران یک جمله گفت که نشان می‌داد مخالفان دبیر از قبل به اجماع رسیده‌اند و تصمیم به شکایت دسته‌جمعی گرفته‌اند. جدیدی عنوان کرد:«وزیر ورزش را در دادگاه خواهم دید!»
فدراسیون کشتی آن زمان در پاسخ به ایرادهایی که از سوی برخی نامزدها مطرح می‌شد جواب مشخصی داشت و آن هم این بود که انتخابات فدراسیون کشتی باید با استناد به اساسنامه مورد تأیید اتحادیه جهانی کشتی برگزار شود در غیراین صورت خطر تعلیق، کشتی ایران را تهدید خواهد کرد اما مخالفان، اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی را ملاک قرار می‌دادند و دقیقا این مسئله نقطه چالش این روزهای کشتی است که درنهایت سبب شد تا دادگاه رأی به ابطال انتخابات دهد. در رأی منتشرشده آمده که فدراسیون کشتی در دادگاه حاضر نشده است و رأی تا 20روز پس از تاریخ ابلاغ از سوی وزارت ورزش و فدراسیون کشتی قابل تجدیدنظرخواهی است.
نکته دیگر درباره رأی صادره، شکایت مخالفان در جایی جز دیوان عدالت اداری است چرا که معمولا شکایت از مجامع انتخاباتی در دیوان عدالت اداری مطرح و در همان جا رسیدگی می‌شود اما این بار 5کاندیدای فدراسیون کشتی ترجیح داده‌اند در دادگاه شکایت خود را بیان کنند.
عباس جدیدی عنوان کرده دادخواست شکایت را خودش تنظیم کرده و برای احقاق حق کشتی این کار را انجام داده است. فدراسیون کشتی و وزارت ورزش به‌عنوان متولی اصلی برگزاری انتخابات هنوز موضع رسمی نسبت به حکم منتشرشده نگرفته‌اند. عباس جدیدی، عبدالله عزیزی، حمید بنی‌تمیم، حمید سیفی و بهمن صفری 5نفری هستند که خواستار ابطال انتخابات شده‌‎اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید