• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 مهر 1402
کد مطلب : 206123
+
-

از خودی بترس!

پرسپولیس 20روز حیاتی در پیش دارد تا در اوج آمادگی روانی به سپاهان برسد

از خودی بترس!

بهروز رسایلی

مسابقات لیگ برتر با چنان برنامه‌ریزی مفتضحانه‌ای برگزار شده که خیلی‌ها اصلا یادشان نیست امسال چه شد و چطوری گذشت! در هر صورت با پایان بازی‌های آسیایی و نیز اتمام تورنمنت چهارجانبه اردن، بالاخره قرار است مسابقات لیگ برتر سر و شکل منظم‌تری بگیرد. تاریخ مسابقات معوقه و چند هفته پیش‌رو از لیگ اعلام شده که به هر حال نکات قابل توجه خاص خودش را دارد. اگر قرار باشد به‌صورت موردی حرف بزنیم، پرسپولیس به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی برنامه جالبی دارد. سرخ‌ها در یک بازه زمانی تقریبا 20روزه، 5بازی نسبتا آسان دارند که اگر قدر بدانند، می‌توانند آنها را با حداکثر امتیازات پشت سر بگذارند و در لیگ و آسیا وضعیت خوبی پیدا کنند. در این صورت پرسپولیس قادر خواهد بود با بهترین فرم روحی و فنی عازم یکی از سخت‌ترین مسابقات فصل خود شود؛ مصاف با سپاهان در اصفهان.

   5بازی آسان، یک بازی وحشتناک
پرسپولیس پنجشنبه 27مهر مقابل پیکان به میدان خواهد رفت. خودروسازان میزبان این بازی هستند و غیراز اینکه زمین مناسب پیدا نمی‌شود، فعلا مشکل خاص دیگری نیست! انتظار نمی‌رود بازی با پیکان که از 6مسابقه فقط یک پیروزی به‌دست آورده برای پرسپولیس آنقدرها سخت شود. پس از آن روز دوم آبان پرسپولیس باید در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا از استقلال تاجیکستان پذیرایی کند. سرخ‌ها پس از شکست مقابل النصر عربستان، یک برتری خوب در بازی با الدحیل به‌دست آوردند و امیدهایشان را برای صعود از گروه مرگ زنده نگه‌داشتند. بردن استقلال تاجیکستان در آزادی نباید کار سختی باشد؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد، قرمزها را به صعود امیدوارتر خواهد کرد. پرسپولیس هفتم آبان با ملوان بازی می‌کند که باز هم روی کاغذ مسابقه خیلی سختی به‌نظر نمی‌رسد؛ هرچند قوی سفید انزلی فصل را خوب شروع کرده و از 6مسابقه صاحب 3پیروزی شده است. پس از آن روز 11آبان نوبت به یک بازی ظاهرا آسان دیگر مقابل نفت‌آبادان می‌رسد و بعد پرسپولیس روز 6آبان باید مسابقه برگشت با استقلال تاجیکستان را انجام بدهد که در مورد اهمیتش حرف زدیم. پس چه شد؟ به‌طور خلاصه سرخپوشان از 27مهر تا 16آبان به‌ترتیب با پیکان، استقلال تاجیکستان، ملوان، نفت‌آبادان و استقلال تاجیکستان پیکار خواهند کرد. همه اینها می‌شود مقدمه یک بازی خیلی سخت و شاید سرنوشت‌ساز که قرار است 21آبان مقابل سپاهان برگزار شود.

   اگر خودزنی نکنند...
مدل بازی‌های پرسپولیس طوری است که این تیم ظرف 20روز می‌تواند موقعیت خودش را به‌عنوان یک مدعی در لیگ برتر و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تثبیت کند. همه اینها اما منوط به این است که سرخ‌ها خودزنی نکنند و با حاشیه‌هایی که برای خودشان ایجاد می‌کنند، موقعیت‌شان را به خطر نیندازند.
قهر و طرح‌های یحیی گل‌محمدی، اعتصاب بازیکنان، داستان کلاهبرداری از آنها، اظهارات غیرحرفه‌ای رضا درویش و... ازجمله حاشیه‌هایی هستند که شاید کار دست پرسپولیس بدهند و باعث شوند قرمزها این موقعیت ایده‌آل را به آسانی از دست بدهند. پرسپولیس بیشتر باید از خودی بترسد تا غریبه‌ها!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :