• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 26 مهر 1402
کد مطلب : 206116
+
-

نکته بازی/ سر کارمان گذاشته‌اید؟

دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب، هنوز روشن نیست که سرنوشت بازی انجام نشده سپاهان ایران و الاتحاد عربستان چه خواهد شد. فعلا همه‌‌چیز در حد گمانه‌زنی است و احتمال تکرار بازی بیش از هر چیز دیگری متصور است. با این حال تا زمانی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌طور رسمی رأی کمیته انضباطی این نهاد را اعلام نکند، ماجرا روشن نخواهد شد. بر همین اساس فعلا تنها سرگرمی اهالی فوتبال و رسانه این است که بروند داخل سایت AFC و ببینند چه کلمه‌ای جلوی بازی سپاهان و الاتحاد نوشته شده. یک مدت نوشته بودند «لغو شده»، بعد این کلمه به «معوقه» تغییر کرد تا همه به این نتیجه برسند که تکرار بازی قطعی است اما حالا باز هم آن کلمه را به «لغو شده» برگردانده‌اند. آقا سر کار گذاشته‌اید ما را؟

مرسی از تراز مثبت!
سپاهانی‌ها یا در حال بیانیه دادن هستند یا در حال توییت کردن. یعنی شما با هر رفرش، می‌توانید با آخرین محصولات باشگاه در یکی از این دو زمینه مواجه شوید. بعضی مواقع هم ترکیبی عمل می‌کنند و همزمان با صدور بیانیه، توییت هم می‌زنند! حالا یکی از مدیران باشگاه در توییتر درباره تراز مثبت مالی سپاهان حرف زده که بازتاب‌های زیادی داشته است. به هر حال تا جایی که ما عوام می‌دانیم، تراز مثبت صرفا در اثر دریافت حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی، ترانسفر بازیکنان دارای قرارداد، فروش پیراهن و... رقم می‌خورد. نمی‌دانیم دقیقا کدام‌یک از این موارد شامل حال باشگاه سپاهان می‌شود اما اگر منظور آقایان این است که هر چه پول لازم دارند از کارخانه بگیرند و بعد ترازشان مثبت شود، فقط می‌توانیم از زحمات این عزیزان تشکر کنیم!

گران حساب نمی‌کنی؟
یکی از سؤالات رایج رسانه‌ها در گفت‌وگو با پیشکسوتان فوتبال این است که «اگر امروز بازی می‌کردی، دستمزدت چقدر بود؟» بعضی‌ها از سر تواضع به این سؤال جواب نمی‌دهند و بعضی‌ها هم اعدادی می‌گویند که هر چه بالاتر باشد، جذاب‌تر است و تیتر می‌شود. حالا همان فرمول در مورد سرمربی ذوب‌آهن اجرا شده و مهدی تارتار هم گفته: «در مورد خودم نباید صحبت کنم اما اگر امثال مهدی تارتار الان بازی می‌کردند 30،20میلیارد دستمزدشان بود.» ممنون که در مورد خودت صحبت نکردی! فقط اینکه کمی گران حساب نمی‌کنی؟ خب البته شما بازیکن بدی نبودی و هافبک‌های دفاعی هم معمولا چندان به چشم نمی‌آیند، اما 30میلیارد برای بازیکنی که هرگز هم ملی‌پوش نبود و مهم‌ترین خاطره مردم از او به دعوای دربی سال 79برمی‌گردد، کمی زیاد است!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید