• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 25 مهر 1402
کد مطلب : 206018
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ElvvK
+
-

عدد خبر/۸۰۰ میلیون

۸۰۰ میلیون گرسنه را می‌توان با جلوگیری از دورریز مواد غذایی سیر کرد. این نکته را مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفته و تأکید کرده اعدادی که درباره غذای دورریز ‌به گوش می‌رسد، حیرت‌انگیز است.

2 دستگاه  
آمبولانس از سوی آژانس سازمان ملل متحد در امور مهاجرت به سازمان اورژانس کشور اهدا شد. محمد‌حسین نیکنام، مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفته این آمبولانس‌ها با هدف ارائه خدمات سلامت به پناهندگان و جامعه میزبان در مناطق محروم کشور به ستاد مرکزی سازمان اهدا شده و در اختیار مراکز اورژانس زاهدان و زابل قرار خواهد گرفت.

20 درصد  
 منابع آب شیرین به ازای هر نفر در دهه‌های گذشته کاهش یافته است. حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این مطلب درباره کم‌آبی و مشکلات ناشی از آن هشدار داده و گفته، همین حالا هم ۴.۲میلیارد نفر در کشور‌هایی زندگی می‌کنند که دچار تنش آبی هستند و لازم است مواد غذایی و کالا‌های ضروری را با آب کمتر تولید کنیم.

10 میلیون  
تومان هزینه درمان یک بیمار تالاسمی است و هر‌چه جلوتر می‌رویم، این هزینه‌ها برای بیماران بیشتر می‌شود. یونس عرب، رئیس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی با بیان این مطلب از وجود ۲۳هزار بیمار تالاسمی در کشور خبر داده و گفته در بحث تامین داروهای خارجی همچنان تحریم باعث شده که داروها به اندازه کافی به ‌دست ما نرسد و این مشکل را به‌شدت احساس می‌کنیم. درباره داروهای داخلی هم مشکلاتی وجود دارد.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید