• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 24 مهر 1402
کد مطلب : 205920
+
-

گرینویچ

شیر بخور، کارتون ببین

یک شرکت لبنیاتی در ژاپن، به ایده خلاقانه‌ای رسیده‌ تا بچه‌ها را مجاب کند شیر روزانه خود را کامل بخورند. کاری که این شرکت کرده‌، در واقع سوءاستفاده از علاقه بچه‌ها به شخصیت‌های کارتونی و به‌اصطلاح انیمه است که در ژاپن بی‌نهایت محبوب هستند. ایده، بسیار ساده است: روی بطری شیر، شخصیت‌های کارتونی و انیمه، به رنگ سفید نقاشی شده‌اند و تنها وقتی نمایان می‌شوند که بچه‌ها تمامی شیر را بخورند. این ایده برای آن مطرح شده که در گزارش‌هایی مشخص شده که حدود دو‌سوم بچه‌ها، تمام شیر خود را در طول روز نمی‌خورند و این مسئله به یک معضل ملی تبدیل شده بود. این طرح با استقبال والدین هم مواجه شده و آنها از اینکه کودکانشان یک بطری کامل شیر را بخورند، حسابی خوشحال شده‌اند.

جنجالی و زیبا

یک جاده عجیب در بالی اندونزی، به خاطر موقعیت عجیبش، حسابی مورد توجه قرار گرفته و کاربران اینترنت را به هواداران و مخالفان دو‌آتشه‌اش تبدیل کرده است. این جاده، به این خاطر به شهرت رسیده که بین دو دیواره بسیار بلند، به یک ساحل بسیار زیبا ختم می‌شود. از نظر بسیاری، این منظره واقعا شگفت‌انگیز است اما برای آنها که ترس از جاهای تنگ دارند، رانندگی بین دو دیواره بسیار بلند و عمومی، می‌تواند تجربه‌ای هراس‌انگیز باشد.
بعد از توجه جهانی به این جاده به‌خاطر انتشار عکس و فیلم‌هایش، حالا موافقت‌ها و مخالفت‌ها در جنبه‌های دیگری هم مطرح است. برخی می‌گویند: این جاده نه تنها سکوت و خلوت این ساحل را به هم زده بلکه زندگی حیوانات را مختل کرده است.

تهدید امنیتی یا پوشک بچه؟

بازگشت یک هواپیما در پاناما به فرودگاه کمی بعد از شروع پرواز، حسابی خبرساز شده است. این اتفاق در هوانوردی عادی است اما مورد جالب و عجیب درباره این پرواز، این است چیزی که مقامات گمان می‌کردند یک تهدید امنیتی است، بسیار خنده‌دار از آب درآمده است. مقامات امنیتی بعد از دریافت گزارش از وجود بمب، هواپیما را فرو نشاندند و آن را به یک محوطه ایزوله بردند. یک تیم خنثی‌سازی‌ بمب هم وارد عمل شدند اما وقتی که نیروهای چک و خنثی هواپیما را بررسی کردند، متوجه شدند بسته مشکوکی که جلوی توالت هواپیما قرار داشته، چیزی بیش از یک پوشک نبوده است. بعد از اینکه مقامات تأیید کردند هیچ تهدیدی وجود ندارد، این هواپیما به سمت آمریکا به پرواز درآمد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید