• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 24 مهر 1402
کد مطلب : 205925
+
-

برسد به ‌دست کنکوری‌های بلوچستان

کافی است ‌سری به گوگل بزنید و منابع کنکور را سرچ کنید تا از اینجا تا خود سازمان سنجش برایتان صفحه باز کند؛ از تست و سؤال‌های سال گذشته بگیر تا برنامه‌ریزی گام‌به‌گام برای ماراتن نفسگیر کنکور. شاید فکر کنید حالا که کنکور تمام‌شده و نتایج هم تازه اعلام شده، چه وقت این حرف‌هاست، اما پشت کنکوری‌ها خوب می‌دانند که از همین حالا باید درس‌خواندن را شروع کنند تا بتوانند در کنکور سال آینده رتبه قابل‌قبولی بیاورند.
دسترسی به منابع کنکور برای آنهایی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، اصلا سخت نیست، اما بچه‌هایی که در روستاهای محروم و دورافتاده دارند خودشان را برای رقابت در کنکور آماده می‌کنند، به این راحتی‌ها نمی‌توانند کتاب‌های کنکور را پیدا کنند. نمونه‌اش بچه‌های روستایی بلوچستان و خراسان جنوبی هستند که برای داشتن یک زندگی و آینده بهتر تلاش می‌کنند تا به دانشگاه راه پیدا کنند اما از داشتن کتاب‌های کنکور محرومند یا توان خرید این کتاب‌ها را ندارند.
اتفاق خوبی که در سال‌های اخیر افتاده، این است که گروه‌های جهادی و مردمی در بسیاری از روستاهای دورافتاده کتابخانه ساخته‌اند و بچه‌ها برای دسترسی به کتاب‌ها راهی کتابخانه می‌شوند. اما هنوز هم جای کتاب‌ها و منابع کنکور در این کتابخانه‌ها خالی است و به همین دلیل فعالان اجتماعی و فرهنگی برای جمع‌آوری کتاب‌های کنکور دست به‌کار شده‌اند و از مردم می‌خواهند که اگر کتاب‌های کنکور - به‌ویژه در رشته علوم انسانی و علوم تجربی- در خانه دارند و دیگر لازمشان ندارند، این کتاب‌ها را برای ارسال به مناطق محروم اهدا کنند. کتابفروشی لارستان در تهران این کتاب‌ها را جمع‌آوری می‌کند و به ‌دست گروه‌های مردمی برای ارسال می‌رساند. اگر کتاب خوب و جدید در رشته‌های تجربی و انسانی دارید، دریغ نکنید و آنها را برای بچه‌های بلوچستان و خراسان بفرستید تا سال آینده اسامی‌شان را در بین پذیرفته‌شدگان در دانشگاه ببینیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید