• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 24 مهر 1402
کد مطلب : 205921
+
-

استادیوم یا مزرعه؟

زندگی پدیا
استادیوم یا مزرعه؟

فن‌وی پارک در بوستون‌ که دهه‌ها ورزشگاه خانگی تیم بیسبال باستن ردساکس بوده و یکی از مشهورترین ورزشگاه‌ها در سراسر دنیاست، چیزی دارد که مردم کمتر درباره آن می‌دانند و آن، یک مزرعه پرمحصول و محبوب است.
این ورزشگاه که در سال 1912ساخته شده، در جایی که کمتر به چشم تماشاگران و رسانه‌ها می‌آید، فضایی بزرگ را به کشت و کشاورزی داده و سالانه، نزدیک به 3هزار کیلو هم بار می‌دهد. همه این فعالیت‌های کشاورزی، نه در زمین چمن سبز آن‌ که در سقف‌های گوشه و کنار آن انجام می‌شود.
این محوطه که حدود 500مترمربع وسعت دارد، یک مزرعه درست و حسابی است که کشاورزان آموزش‌دیده‌ای، در طول سال در آن فعالیت می‌کنند و محصولات متنوعی، از کدو گرفته تا مارچوبه، در آن کشت می کنند و پرورش می‌دهند. این فضا، در سال 2014 و بعد از تصمیم مقامات باشگاه باستن رد ساکس به این کار اختصاص داده شده است.
تیمی که از این مزرعه بهره‌برداری می‌کند، گفته است که کار آنها، چندان عجیب نیست و این منطقه، یکی از حاصلخیزترین خاک‌های آمریکا را دارد و مزرعه‌داری در آن سابقه‌ای چندهزار ساله دارد. البته تفاوت این است که این بار، محصولات در ارتفاع بالا کشت می‌شوند.
تمام محصولات این مزرعه ارگانیک است و مزرعه‌داران از روش‌های جالبی برای دور کردن آفات استفاده می‌کنند. برای نمونه، آنها تورهای پارچه‌ای روی بوته‌ها می‌اندازند تا آفات را دور نگه دارند.
و وقتی هم که محصولات به بار نشستند، زمان زیادی را برای رسیدن به مقصد در راه نیستند؛ یک رستوران معروف در همان نزدیکی استادیوم، مشتری پر و پاقرص محصولات این مزرعه‌های هوایی است و عملا تمام سبزی‌ها و صیفی‌جات و دیگر محصولات آن را یکجا می‌خرد. مدیر این رستوران گفته از آنجا که محصولات مستقیما از مزرعه به آشپزخانه‌اش می‌آیند و حسابی تازه هستند، مشتری‌های خاص خودشان را هم دارند و برخی فقط به‌خاطر خوردن این محصولات به این رستوران می‌آیند.
این اقدام خلاقانه این باشگاه ورزشی، سرمشقی برای مزرعه‎داری شهری شده و حالا انتظار این است که فضاهای شهری بیشتری به این کار اختصاص داده شوند.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید