• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 22 مهر 1402
کد مطلب : 205699
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wj5nM
+
-

اهمیت همسویی طب سنتی و مدرن

اهمیت همسویی طب سنتی و مدرن



فریبا علی‌میری-کارشناس مامایی و طب سنتی از دانشگاه شهید بهشتی

داروهای شیمیایی و در کنار آن داروهای گیاهی و رژیم‌های غذایی مقوی که می‌توانند سیستم ایمنی بدن را افزایش دهند، اگر با نظر پزشک تجویز و استفاده شوند، مناسب است. البته به‌گفته حکیم بوعلی سینا، کسی که بدون رژیم غذایی و اصلاح سبک، یکدفعه دست به دارو ببرد، کمر به قتل بیمار دارد.
 اگر پزشکان حوصله بکنند و چه در کودکان و چه بزرگسالان ابتدا بیماری را تشخیص دهند و اینکه چه چیزی باعث ابتلا به بیماری شده، این یعنی روش درمانی مناسب. بیماری یعنی خارج‌شدن بدن فرد از حالت تعادل. پزشک هم باید تشخیص بدهد که چه سوءمزاجی در یک نفر ایجاد شده که او را بیمار کرده است. در این‌باره بهتر است ابتدا اصلاح رژیم غذایی، منع مصرف پرهیزها و توصیه مفردات (داروهایی گیاهی که حال بیمار را خوب می‌کند) صورت بگیرد و بعد داروهای شیمیایی تجویز شود. اما این نکته مهمی است که چنین روش درمانی‌ای به‌شدت و نوع بیماری بستگی دارد و به‌عنوان مثال، نمی‌توان افراد مبتلا به سرطان را در این مسیر قرار داد و با داروهای گیاهی مراحل درمان انجام شود.
 بیماری‌های اینچنینی باید به متخصص ارجاع شود؛ اما بعد از بهبودی می‌توان برای درمان سنتی فرد اقدام کرد؛ ازجمله اینکه چه عواملی منجر به بروز سرطان در او شده است. در این حالت اصلاح مزاج هم می‌تواند صورت بگیرد تا بیماری در او دوباره تکرار نشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید