• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 22 مهر 1402
کد مطلب : 205695
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pgK9N
+
-

گرینویچ

بی‌محلی قورباغه‌های ماده به نرها

دانشمندان در یک تحقیق جالب درباره قورباغه‎‌ها، متوجه شده‌اند که ماده‌ها در این‌گونه، یک ترفند بی‌نظیر برای دست به سر کردن نرها دارند. دانشمندان متوجه شده‌اند که قورباغه‌های ماده، وقتی که حوصله نرها را ندارند، خودشان را به مردن می‌زنند تا با آنها تعامل نداشته باشند. این کار البته آخرین مرحله از به‌اصطلاح فرایند دک کردن قورباغه‌های نر است و ماده‌ها در مراحل قبلی یا به دور خودشان می‌چرخند تا از نر علاقه‌مند رویگردان باشند یا صدای فریادمانندی از خودشان تولید می‌کنند تا نشانه بی میلی خود را بروز دهند و در نهایت، آخرین ترفند این است که قورباغه ماده، خود را به مردن می‌زند تا دیگر هرگونه امید قورباغه نر را از بین ببرد. دانشمندان آلمانی این تحقیق را روی قورباغه‌های بومی اروپا انجام داده‌اند.

شهریه مدرسه، فقط با پلاستیک

یک مدرسه در یکی از مناطق فقیرنشین هند، ابتکاری جالب برای کمک همزمان به دانش‌آموزان فقیر و محیط‌زیست در پیش گرفته است. این مدرسه که توسط یک بنیاد خیریه در آسام در هند احداث شده، به جای شهریه، از دانش‌آموزان فقط بطری‌های پلاستیکی دریافت می‌کند. هدف این است که نه فقط امکان تحصیل برای دانش‌آموزان فقیر فراهم شود که آنها در نجات محیط‌زیست هم مشارکت داشته باشند. هر دانش‌آموز هر‌ماه باید دست‌کم حدود 20بطری پلاستیکی را به جای شهریه به مقامات مدرسه تحویل دهد. آنها هم این بطری‌ها را به مراکز بازیافت می‌فرستند. مؤسسان این مدرسه گفته‌اند که هدف اصلی آنها، مبارزه همزمان با بی‌سوادی و انباشت زباله در محیط‌زیست است.

اگر می‌توانی من را بگیر!

یک دلقک جسور که چند وقتی است در یک شهر، مردم را اذیت می‌کند، پلیس شهر را به چالش کشیده و علنا به آنها گفته نمی‎‌توانند او را بگیرند. این مرد که لباس و آرایشی مثل یک دلقک ترسناک دارد در تاریکی شب در خیابان‌های آیرشایر در اسکاتلند دوره می‌افتد و مردم را می‌ترساند و اذیت می‌کند. تصاویر و فیلم‌های او حسابی در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود. بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره دستگیری‌اش، او پیامی به رسانه‌ها فرستاده و پلیس را به چالش کشیده که او را دستگیر کند. پلیس البته گفته گزارش و شکایتی درباره او دریافت نکرده است. این دلقک، نخستین‌بار در سال 2021دیده شد، اما مدتی فعالیت نداشت . حالا دوباره در خیابان‌ها دوره و رفتارهایش سر زبان‌ها افتاده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید