• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 2 تیر 1397
کد مطلب : 20553
+
-

بلیت قطار ۱۰ درصد گران شد

پس از چند‌ ماه گمانه‌زنی، سرانجام با موافقت راه‌آهن و سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده قیمت بلیت قطار افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، علی‌رضا شیخ‌طاهری، عضو هیأت مدیره انجمن حمل‌ونقل ریلی گفت: سازمان‌های ذیربط با افزایش ۱۰درصدی نرخ بلیت قطار موافقت کردند که از دیروز (اول تیر ماه) اجرایی شده است. به گفته وی این افزایش نرخ در حالی صورت گرفته که شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با آن مخالفند و درخواست افزایش ۲۰درصدی نرخ بلیت را داشته‌اند.

شیخ‌طاهری با اشاره به حاشیه سود بسیار محدود شرکت‌های ریلی، تأکید کرد: با توجه به اینکه سالانه هزینه‌های جاری شرکت‌های مسافری افزایش پیدا می‌کند و از هزینه حفظ و نگهداری واگن‌ها گرفته تا حقوق نیروهای انسانی، عملا باید سالانه ۱۰درصد بهای بلیت افزایش یابد. این در حالی است که آخرین افزایش نرخ به سال۱۳۹۴ باز می‌گشت و بعد از 3سال تنها با افزایش ۱۰درصدی نرخ‌ها موافقت شده است.

این فعال عرصه ریلی همچنین به موضوع کنار رفتن واگن‌هایی با عمر بالای ۳۰سال نیز اشاره کرد و گفت: آنچه در طول روزهای گذشته بحث آن مطرح شده مربوط به کنار گذاشتن این واگن‌ها نمی‌شود بلکه واگن‌های ۳۰ساله نیاز به ایمن‌سازی‌ و بهسازی دارند. از این‌رو اگر شرکت‌های ریلی این واگن‌ها را بازسازی کنند می‌توانند برای یک دوره ۱۵ساله دیگر نیز از آنها استفاده کنند.
براساس این گزارش گشایش دوره جدید بلیت‌فروشی قطار در تابستان امسال از سوی راه‌آهن با حاشیه‌هایی همراه بود. ابتدا شرکت رجا از دیرباز شدن سامانه‌ها برای فروش بلیت انتقاد کرد و سپس این شرکت که حدود ۵۰درصد از ظرفیت ناوگان را در اختیار دارد، بلیت‌فروشی خود را با چند روز تأخیر کلید زد.

شرکت‌های ریلی در طول ماه‌های گذشته با راه‌آهن اختلاف نظری جدی بر سر قیمت بلیت داشتند و درحالی‌که درخواست آنها برای افزایش قیمت بلیت ارائه شده بود، راه‌آهن چند روز قبل موافقت خود را اعلام کرد تا با تأیید سازمان حمایت، افزایش ۱۰درصدی کلید بخورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید