• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 مهر 1402
کد مطلب : 205133
+
-

سالن ارزان، ازدواج آسان

سالن ارزان، ازدواج آسان

فاطمه عباسی

یکی از ماموریت‌های خطیر داماد پیش از برگزاری مراسم عروسی، پیدا کردن سالن مناسب است؛ سالنی که به تعداد مهمان‌های عروس و داماد جا داشته باشد و در عین حالی‌که باید شیک و‌تر و تمیز باشد، ارزان هم تمام شود تا جیب داماد اول زندگی خیلی خالی نشود. اگر نگاهی به فهرست تالارهای برگزاری مراسم در شهر بکنید، متوجه می‌شوید که مورد آخر -یعنی ارزان بودن سالن- خیلی در این لیست لحاظ نشده و معمولا تالارهای عروسی با قیمت‌های نجومی در دسترس است.
چند سال پیش شهرداری تهران طرحی را به اجرا درآورد که طی آن چند سالن با عنوان سالن‌های یاس برای برگزاری مراسم در برخی از مناطق راه‌اندازی شد. این سالن‌ها با تخفیف‌های خوب و قیمتی مناسب در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گرفت و لازم نبود آقای داماد برای برگزاری یک مراسم ساده کلی پیاده شود. این سالن‌ها در چند سال اخیر اغلب غیرفعال و تعطیل یا به بخش‌های دیگر واگذار شده‌اند؛ اما خوشبختانه مدیریت شهری فعلی قصد دارد که 17سالن یاس را برای ازدواج آسان جوانان دوباره در پایتخت فعال کند.
قرار است در مناطقی که این سالن‌ها با این کاربری غیرفعال شده‌اند، مجدداً فعال و در مناطقی که مراکز یاس ندارند، با مشارکت بخش خصوصی این مراکز راه‌اندازی شود. تجهیزات این سالن‌ها هم به روز‌رسانی و نو می‌شود تا یک سالن شیک و مناسب تحویل عروس و داماد‌ها شود. دستورالعمل‌ها برای ارائه تخفیف به خانواده‌ها فعلا در حال بازنگری است و به‌زودی اعلام می‌شود. فعلا اگر در آستانه رفتن به خانه بخت هستید و به‌دنبال یک سالن ارزان و خوب می‌گردید، کمی دست نگه‌دارید و پیگیر باشید تا بتوانید سالن یاس را برای مراسم‌تان رزرو کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید