• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 31 خرداد 1397
کد مطلب : 20458
+
-

رفع موارد اختلافی بین فرقه‌های مذهبی در کتاب‌های درسی

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد «کارگروه ویژه مسائل آموزشی و پرورشی اهل سنت» خبر داد و گفت: این کمیته به‌منظور شناسایی و حل مشکلات دانش‌آموزان اهل تسنن در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده ‌است و یک نفر از صاحب‌نظران حوزه اهل تسنن و همچنین تعدادی از کارشناسان آنها نیز در آن حضور دارند که در مجموع 7نفر هستند که در این زمینه مطالعه و برنامه‌ریزی خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد بطحایی با اشاره به مشکلات مدارس و دانش‌آموزان اهل تسنن گفت: بخشی از مشکلات مربوط به کتاب‌های درسی بوده که در حال برطرف کردن آن هستیم و آن مواردی که موجب اختلاف بین مذاهب و فرق اسلامی می‌شود، در حال رفع شدن هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات نیز مربوط به نیروی انسانی بود، گفت: به‌نظر من باید یک جلسه خاص در این زمینه تشکیل دهیم و در مجموع گزارشی را در زمینه‌های مختلف مثل کتاب درسی، نیروی انسانی و مدارسی که دارای دانش‌آموزان اهل سنت و شیعه هستند، ارائه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته اشاره کرد و افزود: ظرف 7 تا 8 روز آینده نخستین قسط از پرداخت 3مرحله‌ای پاداش انجام می‌شود و تا 15شهریور 2مرحله دیگر پاداش همکاران بازنشسته در سال 96را تسویه خواهیم کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید