• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 31 خرداد 1397
کد مطلب : 20450
+
-

5ایستگاه خط۷ مترو به‌زودی افتتاح می‌شوند

به‌زودی خط ۷ متروی تهران راه‌اندازی می‌شود. فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به راه‌اندازی 5ایستگاه از خط 7مترو در هفته اول تیرماه به مهر گفت: در حال تجهیز خط هستیم و قرار است هر 10دقیقه یک قطار در مسیر تردد کند. نوبخت در پاسخ به این پرسش که چند رام قطار وارد خط ۷ مترو می‌شود، گفت: ‌هنوز تست آزمایشی آغاز نشده ولی سرفاصله حرکت قطارها 10دقیقه است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه در کنار توسعه خطوط مترو باید به توسعه ناوگان و تأمین واگن به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان توجه شود، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است. او درخصوص ورود واگن‌های جدید به خطوط متروی تهران گفت: در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و اولویت ما خطوط 3و 4است ضمن اینکه با اضافه شدن واگن‌های جدید سرفاصله قطارها کاهش پیدا می‌کند. قرار است ایستگاه‌های شهید نواب صفوی، کمیل، بریانک، محمدیه و یک ایستگاه تقاطعی از هفته آینده آغاز به‌کار کنند.

شناسایی ایستگاه‌های مترو برای ساخت مجتمع‌های ایستگاهی

مدیرعامل شرکت متروی تهران از الحاق شرکت مجتمع‌های ایستگاهی به مترو خبر داد و گفت: ایستگاه‌های مترو برای ساخت مجتمع‌های ایستگاهی شناسایی می‌شوند.

علی امام درباره الحاق شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به ایسنا  گفت: شرکت مجتمع‌های ایستگاهی، زیرنظر مترو فعالیت می‌کرد و وظایفی در حوزه شهرسازی، درآمدزایی و... داشت؛ اما بنا به دلایلی از مترو جدا و به معاونت مالی سپرده شد. او با بیان اینکه پس از بحث‌های طولانی سرانجام در زمان آقای نجفی شهردار سابق تهران، در توافقات شفاهی، انتقال شرکت مجتمع‌های ایستگاهی از معاونت مالی به مترو مورد تأیید قرار گرفت، ادامه داد: به‌صورت مکتوب هفته گذشته فیمابین معاون حمل‌ونقل و ترافیک و معاون مالی تفاهمنامه‌ای درخصوص جابه‌جایی مدیریت شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو از معاونت مالی به معاونت حمل‌ونقل منعقد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید