• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 9 مهر 1402
کد مطلب : 204372
+
-

مکان‌یابی سایت زباله آزادشهر اشتباه بوده است

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به بازدید از سایت زباله آزادشهر گفت: مکان‌یابی این سایت متأسفانه در کنار بستر یک رودخانه و در کانون ارزشمندترین اراضی کشاورزی استان از سال‌های قبل انجام شده و از نظر فنی و تکنیکال مکان‌یابی اولیه آن اشتباه بوده است.
به گزارش همشهری، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: ستاد ملی پسماند کشور متولی مسئله پسماند است و هر مسئله‌ای مربوط به پسماند ازجمله مالکیت آن باید در همین جا حل شود.
او ادامه داد: در بحث مالکیت پسماند داوری از سوی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری انجام‌‌ و تکلیف آن مشخص شد. الان مردم بحثی درخصوص مالکیت پسماند ندارند و پسماند خود را تحویل می‌دهند، در حال حاضر بحث آنها تبعاتی است که پس از تحویل زباله گریبانگیر آنان و فرزندانشان شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره شرایط پسماند استان گلستان توضیح داد: در بازدیدی که از سایت زباله آزادشهر داشتم، متوجه شدم که بوی آن بسیار مشمئز‌کننده است و تا کیلومترها ادامه دارد. مکان‌یابی این سایت متأسفانه در کنار بستر یک رودخانه و در کانون ارزشمندترین اراضی کشاورزی استان از سال‌های قبل انجام شده و از نظر فنی و تکنیکال مکان‌یابی اولیه آن کاملاً نابجا بوده است.
سلاجقه ادامه داد: عجیب‌تر اینجاست که با وجود اینکه مکان‌یابی نادرست این سایت سال‌های بعد مشخص شد، اما باز هم سرمایه‌گذاری مبتنی بر توسعه و ایجاد تجهیزات جدید در این سایت در سال ۹۶ و ۹۷ انجام شد که این کار هم نادرست بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید