• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 4 مهر 1402
کد مطلب : 203892
+
-

حمل‌ونقل عمومی در بالاترین سطح خدمت‌رسانی

همزمان با بازگشایی مدارس، شهرداری تهران تمهیدات ویژه‌ای در حوزه مترو، اتوبوس و تاکسی داشت

شهر
حمل‌ونقل عمومی در بالاترین سطح خدمت‌رسانی

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

از دیروز سال تحصیلی 1402رسما شروع شد و زنگ تمامی مدارس به صدا درآمد. از روز گذشته مدارس سراسر پایتخت، میزبان دانش‌آموزان قد‌و‌نیم‌قدی شده که با شور و هیجان مختص سن و سال‌ خودشان روح تازه‌ای به مدارس می‌بخشند. وقتی پاییز می‌آید، شهر با حضور کودکان و نوجوانان با روپوش‌های رنگارنگ‌ جان دوباره می‌گیرد و بهتر است اینطور بگوییم که نیمه دوم سال با حضور آنان زیباتر است.  حال که مدارس باز شده است برای مدیریت ترافیک شهر باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود؛ بر همین اساس ستاد استقبال از مهر با حضور تمامی مدیران شهرداری مرتبط در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در 2‌روز شنبه و دوشنبه تشکیل شد، تا هماهنگی‌های لازم میان شهرداری و راهور تهران انجام شود. همچنین روز گذشته شهردار تهران با حضور در این جلسه، در جریان برنامه‌های بخش‌های مختلف شهرداری قرار گرفت.

همکاری همه‌جانبه برای کاهش گره‌های ترافیکی
علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جریان این نشست گفت: شهرداری تهران در بالاترین سطح خدمتگزاری به شهروندان به‌خصوص محصلین قرار دارد. از مدت‌ها قبل تمهیداتی اندیشیده شده و تمهیدات خاصی در حوزه تاکسی، اتوبوس و مترو داشته‌ایم و علاوه بر این، همکاری خوبی بین دستگاه‌ها رخ داده و در یک کلام مجموعه‌های خدمتگزار در مسیر خدمت به شهروندان هستند تا کمترین گره ترافیکی را داشته باشیم. وی با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را داشته‌ایم که ظرفیت ناوگان را افزایش دهیم، افزود: امروز که من با شما صحبت می‌کنم همه ظرفیت حمل‌ونقل عمومی در شهر فعال است و امسال در حوزه سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنائی اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است.

آخرین وضعیت متروی پرند
شهردار تهران درباره سرانجام افتتاح متروی پرند بیان کرد: این مترو با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد و در مورد زمان دقیق افتتاح این خط، اجازه دهید که زمان افتتاح را دولت اعلام کند، اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که این خط آماده است و ما به‌صورت 2‌لاین رفت و برگشت، این خط را آماده کردیم. زاکانی با اشاره به موضوع تأمین برق فیدرهای برق متروی پرند، گفت: چندی پیش تفاهمی صورت گرفت که اجازه بررسی و نحوه انشعاب از یک پست برق موجود را داشته باشیم، زیرساخت‌ها آماده است، تست گرم متروی پرند را باید انجام دهیم و تنها گلوگاه انشعاب برق بود که چند روز گذشته این اجازه داده شد.

برنامه‌ریزی برای استقبال از بازگشایی مدارس
مهدی گلشنی، مدیرکل حمل‌ونقل عمومی شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه امسال از اول مرداد‌ماه جلسات ستاد استقبال از مهر آغاز شد، گفت: مسئله شناور‌سازی‌ ساعت کار ادارات، رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی و تخفیف ۳۰ درصدی خرید بلیت از سامانه «شهرزاد» ازجمله تصمیمات این ستاد بوده است. وی افزود: پلیس راهور ۲۵۰ نقطه دارای گره ترافیکی مدارس را معرفی کرده و ما نیز سعی کردیم در قالب مدیریت موقت ترافیک مدارس از ظرفیت خود مدارس برای حل این مشکلات استفاده کنیم.

فعالیت بیش از 2هزار اتوبوس
در ادامه مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به فعالیت اتوبوس‌های پایتخت گفت: ۴۳۰ دستگاه اتوبوس اورهال و به سامانه حمل‌ونقل عمومی اضافه شده است؛ بنابراین 2047دستگاه اتوبوس برای اول مهر فعال هستند. مهدی علیزاده ادامه داد: روز اول مهرماه نخستین متروباس بعد از حدود ۵ سال به‌صورت آزمایشی تست گرم خود را آغاز کرد و از روز گذشته هم دومین دستگاه در خط خاوران-آزادی تست گرم خود را آغاز می‌کند.

ممنوعیت تردد کامیون‌ها در صبح
در جریان نشست ستاد اسقبال از مهر، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای تهران نیز گفت: برای کنترل وسایل نقلیه باری در صبح از مبدأ با توجه به فعالیت سامانه باربر، ممنوعیت ورود برای کامیون‌های غیر از مواد آرد و سوختی به محدوده‌های تهران اعلام کردیم. پوریا علیمردانی ادامه داد: اگر تخلفی پیش بیاید از طریق پلیس راهور جلوگیری می‌شود.

فعال شدن 12رام قطار در مترو
مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز در این جلسه با اشاره به افزایش ظرفیت مترو گفت: صبح روز گذشته در خطوط مترو مشکل خاصی دیده نشد، 6رام قطار اضافه شده و درحال حاضر 12رام قطار که هر رام شامل 7واگن می‌شود، فعال است.

رایگان‌شدن سرویس مدارس استثنایی
همچنین محمد علوی‌زاده، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به فعالیت سرویس مدارس گفت: امسال بحث سرویس مدارس استثنایی مرتفع شد و دانش‌آموزان این مدارس به ‌صورت رایگان از سرویس استفاده می‌کنند.

فعالیت 195دستگاه ون در طرح شاتل سرویس
محسن هرمزی، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به فعالیت سازمان تاکسیرانی گفت: 195دستگاه ون نیز در طرح شاتل سرویس به شهر اضافه شده است. ضمن اینکه استفاده از خدمات حمل‌ونقلی برای محصلین در مهرماه رایگان است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید