• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 4 مهر 1402
کد مطلب : 203889
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2B5z
+
-

با مردم

پرداخت پول  به مدارس؛ درست یا نادرست؟
پول دادن به مدارس هر سال ممنوع اعلام می‌شود و مسئولان هم شماره تماس برای معرفی خاطیان اعلام می‌کنند و بخشنامه می‌دهند ولی مدیران و متولیان تا پول مایع دستشویی و برق و آب را از والدین می‌گیرند و والدین را وادار می‌کنند پول بدهند. قبل از ثبت‌نام می‌گویند پول ندهید ثبت‌نام در کار نیست و بعد از ثبت‌نام می‌گویند پول ندهید کارنامه و امتحان و نمره در کار نیست. صدای والدین هم به جایی نمی‌رسد. تحصیل رایگان در مدارس دولتی هم در حد شعار مانده است.
حیدری از قزوین

تعمیرگاهی در جنت‌آباد جنوبی باعث دردسر اهالی شده است
چند وقتی است که یک تعمیرگاه خودرو در منطقه جنت‌آباد جنوبی در محدوده میدان آتش‌نشانی راه‌اندازی شده که مساحتی به شعاع حدود 50متر از پیاده‌رو و زمین‌های اطراف خود را اشغال و عبور و مرور را برای عابران سخت کرده است.غیر از این، زمین محدوده جلوی تعمیرگاه همیشه آغشته به روغن و بنزین است و بوی نامطبوعی از آن به مشام می‌رسد. چندین بار مشکل را به 137گزارش کرده‌ایم ولی نتیجه‌ای نداشته است. چرا یک مرکز خصوصی به‌خودش اجازه می‌دهد که مکانی عمومی مثل پیاده‌رو را مال خود کرده و از آن به نفع خود استفاده کند؟
تقوی از تهران

به وضعیت آسفالت فین کاشان رسیدگی شود
هنوز بسیاری از محله‌ها و کوچه‌های فین کاشان آسفالت نشده و خاکی هستند.این وضعیت باعث شده که با وزش باد، خاک بسیار زیادی وارد خانه‌ها شده و تنفس برای مردم مشکل شود. در فصل سرما و بارندگی هم تمام معابر پر از گل‌و‌لای می‌شود و تردد عابران و اتومبیل‌ها بسیار مشکل است.از شهرداری فین درخواست می‌کنیم تا بارندگی‌ها شروع نشده هر‌چه زودتر نسبت به آسفالت معابر و کوچه‌های این منطقه اقدام کنند.
جمعی از اهالی فین کاشان

پیامک
چند نمونه از مشکلات رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

همیشه از مشکلات مسافران تاکسی‌های اینترنتی صحبت می‌شود اما مشکلات رانندگان این تاکسی‌ها هم کم نیست. مثلا مسافران احراز هویت نمی‌شوند و می‌توانند با یک اکانت و شماره تقلبی درخواست تاکسی کنند که همین موضوع می‌تواند زمینه را برای خفت‌گیری و جنایت توسط خلافکاران مهیا کند که بارها هم اتفاق افتاده است.از طرفی تعداد رانندگانی که استخدام می‌شوند به قدری زیادشده که درآمد افرادی مثل من که شغل اصلی‌شان رانندگی است به‌شدت پایین آمده درحالی‌که بسیاری از این افراد، رانندگی شغل دوم‌شان است و درآمد ثابت و ماهانه‌ای از یک اداره یا شرکت دارند. از سهمیه بنزینی هم که قرار بود به‌طورماهانه و مرتب به ما اختصاص پیدا کند 8‌ماه است که خبری نیست. لطفا به مشکلات ما رسیدگی کنید.
بابک از تهران

چه‌کسی پاسخگوی تأخیر پرداخت حقوق بازنشستگان است
حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی، هر بار و هر ماه، یک یا چند روزی دیرتر پرداخت می‌شود و مدت انتظار این بزرگواران آبرومند را بیشتر از ماه‌های قبل می‌کند. این در حالی است که این میزان حقوق کفاف 10‌روز اول‌ماه آنها را هم نمی‌دهد. یک روز هم برای این قشر یک روز است. مگر سازمان تأمین اجتماعی تأخیر در پرداخت حق بیمه در زمان پرداخت 30ساله پول بیمه را از سوی بیمه‌گذاران می‌پذیرفت که حالا بازنشستگان تأخیر در پرداخت حقوق را بپذیرند. این چه کاری است که با بازنشستگان می‌کنند و هر‌ماه تکرار و تأخیرش یک روز بیشتر می‌شود.
محمود بلیغیان از اصفهان

پیام

تکلیف زمین مخروبه در شهرک معلم کرمانشاه تعیین شود
یک زمین مخروبه در کوی 5پیام واقع در انتهای خیابان استاد شهریار در شهرک معلم کرمانشاه هست که چند سال قبل، ساخت‌وساز غیرمجاز در آن توسط شهرداری تخریب و به حال خود رها شد. اکنون مدت‌هاست این زمین محل  ریختن زباله و نخاله‌های ساختمانی شده و معتادان و موش‌ها در آن جولان می‌دهند. چندین بار با شهرداری منطقه مکاتبه کرده و حتی در زمان سفر ریاست‌جمهوری در این خصوص به ایشان نامه دادیم که نامه به مسکن و شهرسازی ارجاع شد و باز هم اتفاقی نیفتاد. تقاضای رسیدگی فوری به این موضوع را داریم.
جمعی از ساکنان شهرک معلم کرمانشاه

مسکن مهر پول‌هایمان را بلوکه کرد
چند سال قبل پول‌های‌مان را که در زمان خودش ارزشی داشت آن‌هم  با فروختن وسایل زندگی و قرض و وام به امید خانه‌دار‌شدن در مسکن مهر سرمایه‌گذاری کردیم. اکنون یک دهه گذشته هنوز اصلا مسکنی تحویل‌مان نشده و تازه گفته‌اند به جای پردیس اجبارا در هشتگرد به ما مسکن می‌دهند؛ درحالی‌که محل‌کار ما از هشتگرد بسیار دور است و ما همچنان مستأجریم!
دادخواه از تهران

مابقی کمک هزینه مددجویان بهزیستی چه زمانی واریز می‌شود؟
طبق قانون مصوب مجلس مقرر شد تا از ابتدای سال‌جاری میزان پرداخت کمک هزینه مددجویان بهزیستی 40درصد افزایش پیدا کنداما از آن تاریخ تاکنون تنها 20درصد به کمک هزینه‌ها افزوده شده است. با توجه به اینکه مدد‌جویان سازمان بهزیستی جزو اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه هستند از مسئولان درخواست داریم تا هر چه زودتر 20درصد باقیمانده را هم به مبلغ پرداختی اضافه کنند.
از مددجویان سازمان بهزیستی

 

این خبر را به اشتراک بگذارید