• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 30 خرداد 1397
کد مطلب : 20376
+
-

خداحافظی بنجامین‌باتن در 40سالگی!

مهدی رجب‌زاده کاپیتان ذوب‌آهن پس از حرف و حدیث‌هایی که درمورد ادامه فوتبال یا خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال وجود داشت، درنهایت تصمیم به خداحافظی از مستطیل سبز گرفت و کفش‌هایش را آویخت. او در حال این تصمیم را گرفت که فردا تولد 40سالگی‌اش را جشن خواهد گرفت و مسن‌ترین بازیکن لیگ‌برتر بود. از پایان لیگ‌برتر صحبت‌های زیادی درمورد خداحافظی رجب‌زاده وجود داشت؛ هر چند سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن عنوان کرده بود که این بازیکن باتجربه همچنان به کار خود به‌عنوان بازیکن ادامه می‌دهد و در کنار آن مربیگری را نیز به‌عنوان دستیار نمازی آغاز می‌کند. درنهایت پس از جلساتی که رجب‌زاده با امید نمازی داشت، تصمیم به خداحافظی از مستطیل سبز گرفت تا از فصل هجدهم با سمت مربی روی نیمکت ذوبی‌ها حضور داشته باشد؛ چیزی که خود رجب‌زاده آن را عاقبت به خیری در فوتبال می‌نامد.
کاپیتان ذوبی‌ها در حالی این تصمیم را گرفت که خداحافظی نکردن او در رسانه‌ها و کانال‌های مختلف در محیط مجازی، حسابی سوژه شده بود و این موضوع دست‌مایه طنز قرار گرفت. حتی هواداران ذوب‌آهن و برخی رسانه‌ها نیز مدت‌ها پیش به او لقب بنجامین‌باتن را دادند، فیلمی که البته رجب‌زاده همان زمان ادعا کرد که آن را ندیده است. او در این سال‌ها پیراهن فجر سپاسی شیراز، ذوب‌آهن اصفهان، الامارات، الظفره و مس کرمان را بر تن کرد تا در 40سالگی سرانجام تصمیم به خداحافظی بگیرد. جالب اینجاست که او در این 20سالی که در لیگ آزادگان و لیگ‌برتر ایران بازی کرد، هیچ‌وقت نتوانست با تیمی قهرمان شود. البته آمار گلزنی این بازیکن فوق‌العاده است و رجب‌زاده پس از رضا عنایتی، دومین گلزن برتر تاریخ این مسابقات می‌باشد.
    افتخارات رجب‌زاده
رجب زاده همیشه یکی از بازیکنان خوب و مهم لیگ‌برتر بوده است. او 116گل در لیگ‌برتر فوتبال ایران به ثمر رسانده و دومین گلزن برتر تمام ادوار لیگ‌برتر ایران به شمار می‌آید. اما او در تمام این سال‌ها تنها 16‌بار لباس تیم‌ملی ایران را به تن کرده است و 4گل ملی هم زده است. او اولین‌بار توسط برانکو برای بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی2006 به اردوی تیم‌ملی دعوت شد. او آخرین‌بار نیز در مقدماتی جام‌جهانی2010 توسط علی دایی به تیم‌ملی آمد اما بعد از آن دیگر در اردوی تیم‌ملی دیده نشد.
رجب زاده 3قهرمانی در جام‌حذفی، دو نایب قهرمانی در لیگ‌برتر، دو نایب قهرمانی در جام‌حذفی و یک قهرمانی در سوپر کاپ ایران را در کارنامه‌اش دارد. او هیچ‌گاه لباس تیم‌های پرطرفدار آبی و قرمز را نپوشید چرا که ثبات و آرامش را به شهرت و زندگی پرحاشیه ترجیح داد. 
    بیانیه ذوب‌آهن
باشگاه ذوب‌آهن هم در پیامی خداحافظی رجب‌زاده را غمناک توصیف کرد و با اشاره به اینکه شماره30 تیم فوتبال باشگاه برای همیشه بایگانی خواهد شد، نوشت: «در میان شکوه همه روزهای درخشان اخیر شاید هیچ‌چیز به اندازه خداحافظی با دو دهه پرافتخار حضورت در عرصه فوتبال ملی و باشگاهی کشور غمناک نیست. مهدی رجب‌زاده عزیز بی‌تردید همگان تو را به‌عنوان یک الگوی اخلاقی و فنی بزرگ در فوتبال کشور خواهند شناخت و هر چند سختی خداحافظی با فوتبال خاص و متفاوت تو ساده نیست ولیکن امیدواری به پیوستنت به مربیان کشور برای همه ما التیام‌بخش است. نام تو تا ابد بر تارک فوتبال این مرز و بوم خواهد درخشید و رکوردهایت از جمله ۲۰سال بازی در سطح اول فوتبال ایران و آسیا و نیز بیشترین گل زده با پیراهن یک تیم باشگاهی به سند افتخار برای همه ما بدل خواهد شد. شماره۳۰ جاودان در موزه افتخارات باشگاه ذوب‌آهن با نیم قرن افتخار، قرار خواهد گرفت و همگان این پیراهن باشکوه را خواهند ستود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید