• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 30 خرداد 1397
کد مطلب : 20374
+
-

سوپرجام رفت روی هوا؟

مخالفت شفر یا ترس افتخاری

سوپرجام رفت روی هوا؟

با قهرمانی پرسپولیس در لیگ‌برتر و قهرمانی استقلال در جام‌حذفی سازمان لیگ اعلام کرد که این دو تیم برای اولین‌بار داربی تهران را در قالب سوپر جام در برابر یکدیگر برگزار خواهند کرد. طبق اعلام سازمان لیگ سوپرجام فوتبال ایران بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس ۲۹تیر در ورزشگاه ‌آزادی برگزار خواهد شد اما روز گذشته سرپرست باشگاه استقلال اعلام کرد که سرمربی این تیم مخالف برگزاری این دیدار است. این در شرایطی است که شفر با توجه به سوابق مربیگری خود بعید است که از انجام چنین مسابقه‌ای سر باز بزند.
    افتخاری: شفر نمی‌خواهد استقلال و پرسپولیس 
آسیب ببینند!
مدیرعامل استقلال در این خصوص گفت: «شفر مخالف برگزاری این بازی است. باید با فدراسیون در این‌باره مکاتبه کنیم شفر اعتقاد دارد هر دو تیم پرسپولیس و استقلال در آسیا هستند و باید کاری کنیم که تیم‌ها در آ‌نجا آسیبی نبینند. برگزاری این بازی ممکن است تبعات داشته باشد و شاید با امیدهایمان به میدان برویم.» در شرایطی که روز گذشته باشگاه استقلال اعلام کرد که سرمربی این تیم مخالف برگزاری سوپر جام است اما از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که مدیران این باشگاه مشکلی با سوپر‌جام نخواهند داشت. برانکو به مدیران باشگاه اعلام کرده است که با برگزاری سوپر جام موافق است و اتفاقا با تمام قوا در این بازی ظاهر خواهد شد. جالب اینجاست که باشگاه پرسپولیس با توجه به محرومیت در نقل‌و‌انتقالات شرایط خوبی ندارد و استقلال می‌تواند با خیال راحت خودش را تقویت کند اما مشخص نیست که چرا مسئولان باشگاه استقلال حالا برای برگزاری سوپرجام دچار تردید شده‌اند.
    شفر نمی‌خواهد یا افتخاری؟
سیدرضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال مدعی شده که وینفرد شفر با برگزاری سوپرجام مخالف است و تأکید کرده که استقلال و پرسپولیس در آسیا بازی‌های حساسی در پیش دارند و برگزاری داربی تبعات زیادی خواهد داشت. اما نکته اینجاست که  سرمربی آلمانی استقلال حرفه‌ای است و در کشور خودش بارها دیده که سوپرجام بدون استثناء برگزار می‌شود. خبرها اما حاکی از این است که شفر تنها به تاریخ برگزاری سوپرجام معترض بوده و گفته است که زمانی این بازی برگزار می‌شود که ملی‌پوشان استقلال و پرسپولیس خسته هستند و امکان استفاده از آنها وجود ندارد. شنیده‌ها حاکی از این است که خود شفر مشکلی با برگزاری بازی ندارد و این خود افتخاری است که ترجیح می‌دهد در آستانه شروع رقابت‌های لیگ این بازی برگزار نشود تا مبادا حاشیه‌ای برای تیم و باشگاه پیش نیاید.
    فتاحی: با تیم خاطی برخورد می‌کنیم
سعید فتاحی در خصوص شایعه لغو سوپرجام گفت: «اگر باشگاه استقلال و هر کدام از طرفین این بازی در این مسابقه شرکت نکنند باید جریمه کل مسابقه و ارقام عواید بازی و همچنین ضرر و زیان تیم حریف را هم پرداخت کنند و با آنها برخورد قانونی هم صورت خواهد گرفت.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید