• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 30 شهریور 1402
کد مطلب : 203588
+
-

آمریکا در بحران سربازی

سوء‌مصرف مواد، مشکلات روانی و نداشتن تحصیلات، ازجمله دلایل صلاحیت نداشتن جوانان آمریکایی برای خدمت در ارتش است

گزارش
آمریکا در بحران سربازی

بهاره محبی-روزنامه‌نگار

بیش از سه چهارم جوانان آمریکایی بین 17تا 24سال صلاحیت حضور در نیروهای مسلح این کشور را ندارند. در این میان، تمایل جوانان آمریکایی برای عضویت در ارتش هم، به‌طور چشمگیری کاهش یافته و ارتش برای استخدام نیروی موردنیاز خود، وارد رقابتی نفسگیر با شرکت‌های خصوصی شده است. روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشته: «شرایط به حدی بحرانی شده که حتی کهنه‌سربازان آمریکایی نیز علاقه‌ای ندارند که اعضای خانواده‌شان به ارتش بپیوندند.» بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا، گذشته از عامل بی‌علاقگی، نداشتن صلاحیت به‌دلیل اضافه وزن، سوء مصرف مواد‌مخدر و الکل، مشکلات جسمانی، اختلالات روانی و فقدان حداقل تحصیلات از مهم‌ترین چالش‌های ارتش آمریکا برای استخدام نیروی جدید است.

اضافه وزن
در گزارش اخیر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آمده که 13درصد از جوانان آمریکایی به‌دلیل اضافه وزن رد صلاحیت می‌شوند. به‌گزارش سازمان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا 39.8درصد از بزرگسالان 20تا 39سال آمریکایی به چاقی مفرط مبتلا هستند. این رقم در میان بزرگسالان 40 تا 59 سال 44.3 درصد اعلام شده است. بنا بر این گزارش، شیوع چاقی در آمریکا از 30.5درصد در سال‌های 1999تا 2000به بیش از 41.9درصد در سال‌های 2017تا مارس 2020رسیده است. بنا بر ارزیابی پنتاگون در ایلینوی، تقریباً یک نفر از هر 3جوان آمریکایی اضافه وزن دارد و به همین دلیل، واجد شرایط لازم برای حضور در نیروهای مسلح نیست. نشریه واشنگتن‌تایمز پیش تر با اشاره به تهدیدهای امنیتی بحران اضافه‌وزن جوانان آمریکایی نوشته: «واقعیت این است که بیش از 70درصد جمعیت جوان آمریکا شرایط پیوستن به ارتش را ندارند. حتی بهترین هواپیماها، کشتی‌ها و تانک‌ها بدون نیروی انسانی قابل استفاده نیستند.»

سلامت روان
مشکلات و اختلالات روانی نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث شده تا جوانان آمریکایی، واجد شرایط خدمت سربازی نباشند. در گزارش اخیر وزارت دفاع آمریکا آمده که «4درصد از جوانان متقاضی این کشور به‌دلیل اختلال روانی رد صلاحیت می‌شوند؛ فراتر از این،  بنا بر آمارها  11.5درصد از جوانان آمریکایی یعنی بیش از 2.7میلیون نفر، افسردگی شدید را تجربه می‌کنند. همچنین18درصد از نوجوانان و 23درصد از بزرگسالان به بیماری روانی مبتلا هستند. علاوه بر این، نزدیک به نیمی از جوانان آمریکایی نگران سلامت روان خود هستند و 50درصد از بزرگسالان 18تا 24ساله علائم اضطراب و افسردگی را گزارش کرده‌اند. آنچه وضعیت را برای کارشناسان آمریکایی نگران‌کننده کرده، این است که بیش از 60درصد از جوانان مبتلا به افسردگی هیچ‌گونه درمان و مشاوره دریافت نمی‌کنند.

سوء‌مصرف مواد‌مخدر و الکل
در گزارش پنتاگون همچنین عنوان شده که 8درصد از جوانان آمریکایی به‌دلیل سوءمصرف مواد‌مخدر و الکل، واجد شرایط حضور در نیروهای مسلح نیستند. بنا بر آمارهای اعلام شده، 8.33درصد از نوجوانان 12تا 17ساله در سراسر آمریکا مواد‌مخدر، ازجمله ماریجوانا مصرف می‌کنند. همچنین بنا بر ارزیابی‌های صورت‌گرفته، بیش از یک میلیون و 690هزار جوان آمریکایی در رده سنی 18تا 25سال مصرف‌کننده موادمخدر هستند. علاوه بر این، 28میلیون و 320هزار آمریکایی 12سال یا بالاتر (یعنی چیزی معادل 20.4درصد از جمعیت جوان آمریکا) دچار اختلال مصرف الکل هستند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام‌کرده؛ 22درصد از مردان و 17درصد از زنان آمریکایی در سال گذشته از داروهای غیرقانونی استفاده کرده یا دچار سوءاستفاده از داروهای دارای مجوز هستند. بنا براین گزارش، 21.5درصد از دانش‎آموزان کلاس دهم و 32.6درصد از دانش‌آموزان کلاس دوازدهم مصرف مواد‌مخدر غیرقانونی را در سال گذشته تجربه کرده‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید