• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 30 شهریور 1402
کد مطلب : 203488
+
-

روزهای درس و مشق را خاطره‌انگیز کنید

هم تفریح و هم تحصیل

هم تفریح و هم تحصیل

تفریح و سرگرمی در هر سنی برای انسان ضرورت دارد اما قطعا در زندگی دانش‌آموزان که انرژی زیادی برای فعالیت دارند، اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. هرچند با بازگشایی مدارس میزان و نوع تفریحات بچه‌ها عوض می‌شود، اما این به‌معنای حذف تفریح و سرگرمی از زندگی روزمره آنها نیست.توجه به این نکات درباره تفریح دانش‌آموزان مهم است:
1-دانش‌آموز برای انتخاب نوع تفریح در قدم اول باید تفریحاتی را انتخاب کند که مناسب سن او باشد. بعد باید بررسی کند که کدام تفریح برایش لذتبخش است و به او انگیزه و انرژی می‌دهد.
2-خاطره پیک‌نیک‌های خانوادگی برای همیشه در ذهن افراد ماندگار می‌شود. بنابراین برنامه‌ریزی برای یک گردش خانوادگی و پیک‌نیک در طبیعت، یکی از گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان است.
3-دانش‌آموزان در جمع دوستان و همسن و سالان خود احساس راحتی می‌کنند. والدین بهتر است با همفکری و نظارت، دانش‌آموز را در انتخاب دوستانش راهنمایی کنند و اجازه بدهند تا فرزندشان با دوستان مطمئن خود مراوده داشته باشد.
4-بازی‌های فکری در میان دانش‌آموزان بسیار محبوب هستند.انواع مختلف بازی‌های فکری در بازار موجود است. برخی از آنها ماهیت آموزشی هم دارند. بازی‌های فکری در هر نوعی باشند، مفید و سرگرم‌کننده هستند.
5-دانش‌آموزان می‌توانند با کمک والدین خود فیلم‌های سینمایی و تئاترهای مناسب خود را انتخاب کنند و با والدین یا دوستان خود به تماشای آنها بروند.
6-بازی‌های ساده و خلاقانه‌ای وجود دارند که دانش‌آموزان می‌توانند در خانه در کنار اعضای خانواده یا دوستان خود انجام دهند. برای مثال پانتومیم یک بازی محبوب است که همه اعضای خانواده می‌توانند در آن شرکت داشته باشند.
7-استرس یا عذاب وجدان، قاتلان ‌ تفریح هستند. اگر درست برنامه‌ریزی کنید دیگر جایی برای عذاب وجدان نمی‌ماند. استرس نداشته باشید.حتی اگر یک تفریح منجر به این نشود که خیلی به شما خوش بگذرد باز هم اثر خود را در روحیه شما می‌گذارد.
8-هر تفریحی که شما را در نهایت خوشحال یا استرس را از شما دور نکند یا انرژی شما را بازیابی نکند تفریح سالمی نیست. بی‌خیال این شبه تفریحات یا تفریح‌های ناسالم شوید.روی علایق‌تان تمرکز کنید و تفریحاتی را پیدا کنید که به شما کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید