• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 29 شهریور 1402
کد مطلب : 203464
+
-

واردات، بازار گوشت را آرام کرد

بازار گوشت قرمز با افزایش واردات و عرضه گوشت گرم در هفته‌های اخیر به آرامش رسیده و از التهاب ماه‌های گذشته، فاصله گرفته است. به گزارش همشهری، توزیع گوشت‌های وارداتی با نرخ تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای طی یک‌ماه اخیر بدون وقفه ادامه داشته و گرچه تأثیر کاهشی بر قیمت گوشت در مغازه‌های سطح شهر نداشته اما روند افزایش قیمت را متوقف کرده است. رصد قیمت گوشت در مراکز مختلف عرضه این محصول نشان می‌دهد درحالی‌که مغازه‌های قصابی سطح شهر هر کیلو شقه گوسفندی درجه یک را همچنان با قیمت یک ‌ماه پیش یعنی حدود 500هزار تومان و هر کیلو گوشت تفکیک شده را بین 600تا 700هزار تومان عرضه می‌کنند در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه‌ و تره‌بار هر کیلو گوشت گرم وارداتی بین 200تا 400هزار تومان ارزان‌تر در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. نکته قابل توجه در واردات اخیر گوشت قرمز به کشور این است که برخلاف تجربه قبلی، مصرف‌کنندگان کیفیت گوشت‌های وارداتی را بسیار خوب ارزیابی می‌‌کنند.

توزیع انبوه گوشت با قیمت ۳۱۰ تا ۳۹۰ هزار تومان
گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازاری بسته به نوع آن، با قیمتی بین ۳۱۰ تا ۳۹۰هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و همچنین فروشگاه‌های اینترنتی عرضه می‌شود.
قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی، قیمت هر کیلوگرم شقه تنظیم بازاری را حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰هزار تومان عنوان کرد و درباره تنوع قیمت گوشت‌های تنظیم بازاری گفت: لاشه‌ها براساس کیفیت، قطعه‌بندی می‌شود و تعیین قیمت، فرمول مشخصی دارد؛ به این ترتیب که گران‌ترین و با کیفیت‌ترین قطعات که ران و سردست است، حداکثر به نرخ ۳۹۰هزار تومان در بسته‌بندی به فروش می‌رسد و سایر قطعات قیمت کمتری دارند. به‌گفته علیرضا پیمان پاک، قیمت در میادین میوه و تره‌بار به‌دلیل عرضه غیرقطعه‌بندی، حدود ۲۰ تا ۳۰هزار تومان از محصول قطعه‌بندی ارزان‌تر است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید