• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 29 شهریور 1402
کد مطلب : 203422
+
-

تساوی با تیم متحول!

بازی تیم ملی امید ایران مقابل تیم عربستان بدون گل به پایان رسید

تساوی با تیم متحول!

تنها تساوی بدون گل در دیدارهای روز گذشته بازی‌های آسیایی هانگژو، سهم تیم ملی امید ایران شد؛ تیمی که با ترکیبی کاملا متحول‌شده نسبت به مقدماتی جام ملت‌ها در این رقابت‌ها به میدان رفته است. به‌نظر می‌رسد هماهنگ‌کردن این تیم، بزرگ‌ترین چالش ممکن برای رضا عنایتی باشد. با این حال، تساوی مقابل عربستان، نتیجه نسبتا خوبی برای شاگردان این مربی به شمار می‌رود و این تیم را به یکی از شانس‌های جدی صعود از این گروه تبدیل می‌کند.

   2بزرگسال در ترکیب
رضا عنایتی در نخستین تجربه مربیگری در بازی‌های آسیایی، از هر دو بازیکن بزرگسالی که با خودش به اردو برده، استفاده کرد؛ سیدحسین حسینی درون دروازه قرار گرفت و نخستین بازی‌اش را با یک کلین‌شیت پشت سر گذاشت. ارسلان مطهری هم در خط حمله به میدان رفت ولی موفق به گلزنی برای امیدهای ایران نشد.

   یک ترکیب دگرگون‌شده
ترکیب امیدها نسبت به دیدارهایی که در ازبکستان پشت سر گذاشتند، کاملا متحول شده بود. روی خط دروازه، سیدحسین حسینی به جای خالدآبادی دیده می‌شد. در غیاب امین حزباوی که به قطر برگشته، سامان فلاح و مجید نصیری در قلب دفاع بازی کردند و در کناره‌ها نیز عنایتی به سراغ تورانیان و گودرزی رفت؛ 2بازیکنی که البته در ازبکستان نیز مهره‌های فیکس تیم ملی بودند. در مرکز زمین طبیعتا خبری از حسین‌نژاد، آریا یوسفی و یاسین سلمانی نبود و حامدی‌فر و خدابنده‌لو برای تیم ملی ایران بازی کردند. امیر جعفری، ممی‌زاده، محمدحسین اسلامی و ارسلان مطهری نیز نفرات دیگر تیم بودند. با توجه به اینکه بازی‌های فوتبال در هانگژو در رده زیر 25سال برگزار می‌شود، عنایتی نیز نفرات پرتجربه‌تری را با خودش به اردو برده است، با این حال این نفرات اصلا زمانی برای هماهنگ‌شدن با هم نداشته‌اند. نکته عجیب در مورد این بازی، خلوت‌بودن نیمکت تیم ملی در غیاب بازیکنان پرسپولیس و سپاهان بود. تغییرات دیگری هم در این تیم در راه هستند. قرار است علیرضا کوشکی مصدوم به ایران برگردد و سعید سحرخیزان از ایران، راهی چین شود.

   برتری کافی نبود
ایران در این مسابقه، بهتر از عربستان بازی کرد و تقریبا هیچ بختی برای گلزنی به تیم حریف نداد. این برتری اما برای رسیدن به گل پیروزی کافی نبود. سامان فلاح حتی یک‌بار تیر دروازه حریف را هم به لرزه درآورد ولی ایران در نهایت به همین تساوی رضایت داد و تنها یک امتیاز در شروع بازی‌های آسیایی به‌دست آورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید