• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 29 شهریور 1402
کد مطلب : 203399
+
-

همکاری ایران و امارات برای استفاده از سوخت‌های پاک

 رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: کشورهای صنعتی در تمام این سال‌ها شرایط بدی را برای منابع آب، خاک و هوا رقم زده‌اند و حال به‌دنبال این هستند که کشورهای در حال توسعه را متهم و ما را از نعمت‌های الهی محروم کنند.
به گزارش سازمان حفاظت محیط ‌زیست، علی سلاجقه در دیدار معاون وزیر محیط‌ زیست کشور امارات با اشاره به روابط خوبی که ایران و امارات از گذشته با هم داشته‌اند، گفت: مسائل مربوط به مقابله با بیابان‌زایی، بیابان‌زدایی، گردوغبار، آلودگی سواحل به‌ویژه خلیج‌فارس ازجمله زمینه‌هایی هستند که می‌توانیم همکاری داشته باشیم. او ادامه داد: کشور امارات، امسال میزبان نشست کاپ ۲۸ است که پیشاپیش آرزوی برگزاری یک نشست موفق را برای کشور دوست و همسایه‌مان دارم. اعتقاد ما این است که کشورهای توسعه یافته در این سال‌ها به محیط‌زیست جهان آسیب وارد کردند و اکنون وقت آن است که در قبال سایر کشورها پاسخگو باشند.
سلاجقه با تأکید بر استفاده از منابع سوخت جدید که آلایندگی کمتری برای محیط‌زیست دارند، گفت: ما علاوه بر رعایت استانداردهای محیط‌زیستی لازم در استفاده از منابع سوخت‌های فسیلی‌مان به‌دنبال ایجاد زمینه‌هایی برای استفاده از پتانسیل انرژی‌های پاک و به‌ویژه انرژی‌های خورشیدی و بادی هستیم.
او گفت: بحث، تبادل نظر و دستاوردها و تجربیات در قبال استفاده از انرژی‌های پاک می‌تواند یکی از محورهای همکاری‌های دوجانبه میان ایران و امارات باشد.
 معاون وزیر محیط‌زیست امارات هم ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهای منطقه باید دست به‌دست هم به مبارزه با گردوغبار بپردازند و ما چه در نشست منطقه‌ای و چه در این نشست اعلام کرده‌ایم که آماده همکاری با کشورهای منطقه و همه کشورهای جهان در این زمینه هستیم؛ نشستی که برگزار شد قطعاً نتایج خوبی را در بر خواهد داشت و ما به نتایج آن امیدوار هستیم.
معاون وزیر محیط‌زیست امارات گفت: هر کشوری برای استفاده از سوخت‌های پاک اقدامات متفاوتی انجام داده است که ما تمایل داریم ضمن تبادل اقدامات خودمان با شما از فعالیت‌های شما در این زمینه نیز آگاه شویم و درصورت امکان همکاری داشته باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید