• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 30 خرداد 1397
کد مطلب : 20334
+
-

همکاری فارابی با بنگلادشی‌ها

همکاری فارابی با بنگلادشی‌ها


یک تهیه‌کننده سینمای بنگلادش در دیدار با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، خواستار سرمایه‌‌گذاری و تولید مشترک با سینمای ایران در ساخت فیلمی با هدف به تصویر کشیدن ماهیت صلح‌طلبانه دین اسلام شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، نشست مشترک «آنانتا جلیل»، تهیه کننده، بازیگر و سرمایه‌گذار سینمای بنگلادش با علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با موضوع تولید مشترک سینمایی بین ایران و بنگلادش برگزار شد.

آنانتا جلیل تهیه‌کننده و بازیگر بنگلادشی در این دیدار با اشاره به بخش‌هایی از طرح مورد نظر خود برای ساخت اثری مشترک یادآور شد: «معتقدم باید با فکر خوب، فیلم ساخت و اثر سینمایی پیامی برای مردم داشته باشد. فیلم باید اثرگذار باشد و در سراسر دنیا مسلمانان از مخاطبان سینما هستند و با همکاری ایران اسلامی فیلمی که می‌خواهم بسازم، تحقق می‌یابد.»

این تهیه‌کننده سینمای بنگلادش با اشاره به تولید فیلم مشترک میان دو کشور گفت: «تمامی فیلم را می‌خواهیم در ایران بسازیم و با توجه به ظرفیت‌های دو کشور علاقه‌مند به تولید مشترک هستیم. بسیاری از زیبایی‌های ایران از طریق سینما می‌تواند به مردم دنیا ازجمله بنگلادش معرفی شود.»

در این نشست همچنین اعلام شد که تلویزیون‌‌های بنگلادش تعدادی از فیلم‌های ایران را اخیرا خریداری کرده‌ و مردم بنگلادش با تماشای فیلم‌هایی همچون «بچه‌های آسمان» با سینمای ایران آشنا شده‌اند. همچنین سریال «شهرزاد» در حال ترجمه و دوبله برای پخش در بنگلادش است و پیش‌تر سریال‌های «یوسف پیامبر» و «مختارنامه» از تلویزیون این کشور پخش شده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید