• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
سه شنبه 28 شهریور 1402
کد مطلب : 203307
+
-

آرون به نیمکت چسبید

پیروزی و کلین‌شیت آرسنال یک جابه‌جایی بزرگ را تثبیت کرد

در آستانه دربی هفته آینده شمال لندن بین 2دشمن قدیمی یعنی آرسنال و تاتنهام، توپچی‌ها توانستند طلسم پیروزی در گودیسون‌پارک را بشکنند. حالا منچسترسیتی، آرسنال و تاتنهام تاکنون در این فصل لیگ برتر شکست نخورده‌اند. با تک‌گل تروسار برای نخستین‌بار در ۶ سال اخیر آرسنال موفق به پیروزی در خانه اورتون شد. نکته این بازی کلین‌شیت توپچی‌ها بود با دروازه‌بانی جدید. داوید رایا شاید آرون رمزدیل را نیمکت‌نشین کرده باشد. سرمربی اسپانیایی آرسنال طوری حرف زد که این شائبه را تقویت کرد. آرتتا گفت: «یک مقدار پشیمانم. در 2بازی در دقایق 60 و 85 می‌توانستم دروازه‌بان را تغییر دهم اما این کار را نکردم. شجاعت انجام آن را نداشتم. ما آن 2بازی را مساوی کردیم و من بسیار ناراحت بودم. مطمئنم یک نفر این کار (تعویض دروازه‌بان در جریان بازی) را انجام خواهد داد.» البته آرتتا از اشاره مستقیم به نیمکت‌نشین کردن رمزدیل طفره رفت. به مکالمه بین او و خبرنگار دقت کنید:
خبرنگار: شماره یک جدید در راه است؟
آرتتا: شماره فابیو ویه‌را چند است؟ شما می‌گویید شماره یک. شماره فابیو چند است؟
خبرنگار: دارم راجع‌ به دروازه‌بان‌ها می‌پرسم...
آرتتا: بله، ولی در فوتبال ما 11بازیکن داریم. همه مثل هم هستند. هر 11 بازیکن.
   سرمربی توپچی‌ها سپس به سیستم چرخشی اشاره کرد و گفت: «من به اصل چرخش اعتقاد دارم. اگر بازیکن آماده باشد، شروع‌کننده خواهد بود. این باید اعمال شود. هیچ بازیکنی نیست که پستش تضمین شده باشد، من اینجا جایگاه تضمینی ندارم.» رمزدیل در 4بازی تنها یک‌بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود.
   ۷توپ از ۹توپ بلند رایا موفقیت‌آمیز بود. همچنین ۳۱پاس از ۳۳پاس او صحیح بود (۹۴درصد)، ۱ سیو، ۱ دوئل موفق، ۱ دفع توپ، نمره خوب ۷/۴. رمزدیل هم به همین شکل جای برند لنوی آلمانی را درون دروازه آرسنال گرفت و او را به خارج از باشگاه هدایت کرد. شاید این‌بار نوبت دروازه‌بان ملی‌پوش انگلیس باشد که قربانی تصمیم آرتتا می‌شود.
   آخرین بار سال۲۰۱۷ و تحت هدایت ونگر، آرسنال در گودیسون‌پارک به پیروزی دست یافته بود‌. نتایج تقابل‌های لیگ برتری آرسنال و اورتون در گودیسون‌پارک در فصول اخیر: ۲۰۲۲-۲۳: اورتون ۱-۰ آرسنال، ۲۰۲۱-۲۲: اورتون 2-1آرسنال، ۲۰۲۰-۲۱: اورتون 2-1آرسنال، ۲۰۱۹-۲۰: اورتون ۰-۰ آرسنال، ۲۰۱۸-۱۹: اورتون 1-0آرسنال، ۲۰۱۷-۱۸: اورتون ۲-۵ آرسنال.
   اورتون با بدترین شروع تاریخ خود در لیگ برتر بعد از انجام ۵بازی نخست فصل برابری کرد. در فصل 95-1994 هم تا همین هفته تنها یک امتیاز کسب کرده بودند.
   آمار توپچی‌ها در بازی‌های خارج از خانه از همه بهتر است. آرسنال از شروع فصل پیش 14بازی خارج از خانه را پیروز شده است؛ بیش از هر تیم دیگری.
   از زمان پیروزی یک بر صفر در زمین برنلی در سپتامبر‌2021 این نخستین پیروزی آرسنال در شمال‌غرب انگلستان بود؛ یعنی حدود 2سال طول کشید تا آنها در این منطقه به برد دست یابند. در 7سفر دیگر به این منطقه تنها یک تساوی و 6باخت متحمل شده بودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :