• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 27 شهریور 1402
کد مطلب : 203187
+
-

زنان روستایی مازندران‌ زیر چتر بیمه‌ای

تفاهمنامه‌ای در جلسه مشترک بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برای بیمه شدن زنان روستایی امضا شد. به گزارش ایسنا، سرپرست مدیریت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر مازندران گفت: با پرداخت ۷۰درصد حق بیمه توسط دولت، جامعه مشمول می‌توانند با پرداخت حق بیمه‌ای که در 8سطح درآمدی، براساس تمکن مالی و به‌صورت اختیاری است، از مزایا و خدمات بیمه اجتماعی برخوردار شوند.
محمد اسفندیاری، هدف از تأسیس صندوق بیمه اجتماعی را دسترسی قشری از جامعه که امکان برخورداری از مزایای بیمه اجتماعی را ندارند، دانست و افزود: این بیمه تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰سال، ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر را شامل می‌شود و بیمه‌شدگان از مزایای مستمری سالمندی و از کار افتادگی کلی و فوتی بازماندگان برخوردار می‌شوند.
معاون دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران نیز در این‌باره گفت: با امضای تفاهمنامه همکاری، تلاش خود را برای افزایش بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار روستایی، شاغلان در مشاغل خانگی، همچنین ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای آینده این بانوان انجام می‌دهیم.
زهرا گران به ضرورت اطلاع‌رسانی ظرفیت صندوق بیمه اجتماعی در بین روستاییان اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درباره اهمیت بیمه اجتماعی، ترغیب و هدایت بانوانی که فاقد هرگونه پوشش بیمه اجتماعی هستند برای عضویت در صندوق را پیگیر خواهیم بود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید