• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
یکشنبه 26 شهریور 1402
کد مطلب : 203088
+
-

از افزایش پوشش بیمه دندانپزشکی تا گسترش مراکز دولتی

حدود ۳۰۰مورد از خدمات دندانپزشکی تعرفه دارد، ولی کمتر از ۲۰مورد آنها تحت پوشش بیمه است و در سایر خدمات، به‌دلیل هزینه‌های بالا، مردم عمدتا رفع مشکلات دندان‌ها را به وقتی دیگر موکول می‌کنند، اما سیاست‌های وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، افزایش حمایت‌های بیمه‌ای از این خدمات است و در این‌باره هم پوشش بیمه‌ای در سال ‌جاری افزایش پیدا کرد و همچنین کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی بخش دولتی در مراکز استان‌ها ایجاد می‌شود.
عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اوایل سال‌ جاری از ساخت نخستین بیمارستان دندانپزشکی کشور در بیمارستان فیروزآبادی شهر ری خبر داد و عنوان کرد: «امکان ساخت این بیمارستان در منطقه 22تهران در حاشیه دریاچه چیتگر نیز وجود داشت، اما بنا بر رسالت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصمیم گرفته شد تا در جنوب تهران و در شهر ری ساخته شود. این پروژه تا 2.5سال آینده به پایان خواهد رسید.»
 مدیر کل اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، اردیبهشت امسال از افزایش پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی در مراکز جامع سلامت خبر داد و گفت: «10سال از آخرین باری که تعداد محدودی خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه رفته بود گذشته است، اما از سال گذشته ۷ردیف خدمتی دیگر هم تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بسته خدمتی‌ای ارائه شده که ۸۰درصد نیاز درمانی مردم را پوشش می‌دهد. این 7 ردیف خدمتی عمدتاً در زمینه ترمیم و پرکردن دندان‌هاست.»
اکبر فاضل، مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی، مرداد امسال یکی از ویژگی‌های برجسته وزارت بهداشت را ادغام آموزش و ارائه خدمات سلامت دندانپزشکی عنوان کرد و گفت: «مراکز تخصصی و کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی باید در مراکز استان‌ها توسعه یابد و پایان‌نامه‌ها در حوزه دندانپزشکی برای ارتقای شاخص‌های سلامت دهان و دندان هدایت شوند.»‌
سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت هم اوایل مرداد امسال از برنامه‌های این وزارتخانه برای کاهش هزینه‌های دندانپزشکی از جیب مردم خبر داده و گفته: «برنامه وزارت بهداشت این است که مراکز دندانپزشکی دولتی گسترش پیدا کند. سال گذشته هم ۵۳مرکز دندانپزشکی دولتی که عمدتاً در مناطق محروم بود، توسعه یافت. »

این خبر را به اشتراک بگذارید