• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
یکشنبه 26 شهریور 1402
کد مطلب : 203061
+
-

طلسمی که شکسته نشد

جشن خانه سینما؛ هرسال دریغ از پارسال

کوتاه‌تر از گزارش
طلسمی که شکسته نشد

چند سالی است که جشن خانه سینما برگزار نشده است؛ جشنی که قبل از شیوع کرونا همزمان با روز ملی سینما برگزار می‌شد. دبیری جشن امسال را فرهاد توحیدی برعهده داشت، اما او قبل از شروع جشن استعفایش را روی میز گذاشت و رفت؛ جشنی که به‌نظر می‌رسد به‌خاطر اختلافات صنفی قادر به برگزاری‌اش نیستند. جشنواره فیلم فجر بعد از کاهش شیوع کرونا سال گذشته به شکل کامل برگزار شد، اما هنوز خبری از برگزاری جشن سینما که هر سال همزمان با روز ملی سینما برگزار می‌شد، نیست؛ جشنی که قرار بود با تأخیر برگزار شود، اما با استعفای فرهاد توحیدی، دبیر این جشن فعلا خبری از آن نیست.
محمدمهدی عسگرپور پیش از این در نشست خبری خانه سینما درباره وضعیت برگزاری جشن خانه سینما گفته بود: ما جزو کشورهایی هستیم که نمی‌توانیم هر سال هر جشنی را با یک قاعده برپا کنیم؛ چون مناسبات کشور ما متفاوت است. به هر حال امسال باید این رویداد را برگزار کنیم، اما ممکن است قالب آن متفاوت باشد، ولی به هر حال مراسمی را خواهیم داشت و آن اواخر شهریور است. این صحبت‌ها در حالی بود که توحیدی درست ۲۱شهریور و همزمان با روز ملی سینما استعفا کرد.
این فیلمنامه‌نویس در بخشی از استعفایش نوشت: «تاریخچه برگزاری ۲۲دوره گذشته نشان می‌دهد که برگزاری آنها همواره متأثر از حوادث روز بوده است. نیک آگاهید که برخی از صنوف مؤثر خانه سینما موافق برگزاری دوره بیست‌وسوم نیستند و بیم آن می‌رود که تداوم اقدامات اجرایی به بروز دودستگی و رویارویی میان اصناف خانه سینما منجر شود. او در بخش دیگری آورده است:« بنابراین اجازه می‌خواهم با تشکر از حمایت‌های همه‌جانبه جنابعالی و هیأت‌مدیره و مدیرعامل محترم، استعفای خود را از دبیری رویداد دوره بیست‌وسوم تقدیم کرده و آرزو کنم در آستانه سالگرد تأسیس خانه سینما انسجام و همدلی میان اصناف خانه سینما پایدار باشد.»
بعد از استعفای توحیدی، عسگر‌پور در واکنش به صحبت‌های او عنوان کرد: «از زمانی که آقای توحیدی و همکارانشان کارها را کلید زدند، هیأت‌مدیره برخی از اصناف اعلام کردند که برگزاری این رویداد را به هر شکلی مناسب نمی‌دانند و این همان جایی است که محل بحث و طبیعی است که نهاد صنفی بر سر آن دچار چالش شود.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید