• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 30 خرداد 1397
کد مطلب : 20295
+
-

با مردم

با مردم

  اجناس گران را نخریم

سلام. پیشنهاد علی کریمی مبنی بر تحریم خرید اجناس گران‌قیمت اقدام بسیار مناسبی است به شرط آنکه ما شهروندان به این توصیه که منطقی به‌نظر می‌رسد، عمل کنیم و واقعا از خرید اجناس گران خودداری کنیم. امیدواریم در روزنامه همشهری در این‌باره بیشتر اطلاع‌رسانی کنید.
تیموری از تهران

  وعده‌هایی که می‌دهند، صادق باشند

با سلام. ای کاش مسئولان درباره وعده‌هایی که به مردم می‌دهند، صادق باشند. همین هفته گذشته سخنگوی دولت اعلام کرد حقوق بازنشستگان قبل از عید فطر واریز می‌شود! اما امروز 29خرداد است و هنوز حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی واریز نشده است. این درحالی است که حقوق و مابه‌التفاوت بازنشستگان کشوری به حسابشان واریز شده است! به‌نظر می‌رسد اینگونه تبعیضات به‌خاطر این است که ما بازنشستگان تأمین اجتماعی فریادرسی نداریم. از روزنامه همشهری درخواست می‌کنیم صدای ما را به گوش مسئولان برسانند.
گلایه تعدادی از بازنشستگان تأمین اجتماعی

@  گرانی‌ها جنبه روانی دارد!

سلام. وقت بخیر. در هفته‌های اخیر در سایه بی‌توجهی مسئولان نسبت به گرانی سکه،  انواع میوه هم با افزایش قیمت مواجه شده و قیمت آن در بازار مصرف از خیابانی به خیابان دیگر و از مغازه‌ای به مغازه‌ دیگر متفاوت شده است. متأسفانه این گرانی حتی در میادین تره‌بار هم مثل قیمت طلا به‌صورت ساعتی تعیین می‌شود. تأسف‌بارتر اینکه از سوی مراجع ذیربط که عنوان پرطمطراق سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان را دارند، هیچ‌گونه نظارتی صورت نمی‌گیرد. از طرفی مسئولان همواره قول می‌دهند که با گرانی‌ها که جنبه روانی دارد، مقابله کنند! امیدوارم منعکس کنید.
2132...0912

@  پشتوانه دلالان ارز

سلام و تشکر از انعکاس نظرات مردم در این ستون. این روزها اگر گذرتان به میدان فردوسی و چهارراه استانبول افتاده باشد،  دلالان ارز را مشاهده می‌کنید که به‌راحتی و بدون هیچ ترس و واهمه‌ای از طرف خودشان نرخ می‌دهند و نرخ می‌سازند. سؤال این است که این دلالان با چه پشتوانه‌ای اقدام به فروش ارز می‌کنند و از طرفی چه کسانی ارز را در اختیار این دلالان قرار می‌دهند تا در بازار آزاد به فروش برسانند؟!
2436...0912

@  معضل دکل‌های مخابراتی

شهروندان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انتظار دارند هرچه سریع‌تر اپراتورهای تلفن همراه را موظف و مکلف کنند تا دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی‌شان را از پشت‌بام ساختمان‌های مسکونی در پایتخت جمع‌آوری کنند. به گفته کارشناسان، تشعشعات این دکل‌های مخابراتی تأثیرات بسیار مخرب و خطرناکی روی سلامت عمومی شهروندان در درازمدت دارد.
مینایی، شهروندی از تهران

@  پارکینگ‌های هوشمند

با توجه به ترافیک بسیار سنگین چهارراه کوکاکولا (حدفاصل خیابان نیروی هوایی تا دهقان)،  به‌دلیل احداث مجتمع‌های تجاری در این محدوده و راه‌اندازی سینما پیروزی،  پیشنهاد می‌کنیم شهرداری منطقه ضمن اجرای طرح تعریض خیابان این مسیر،  در برخی نقاط نسبت به تعبیه پارکینگ‌های هوشمند نیز اقدام کنند.
رستگار از تهران

@  مشاغل آلاینده، سلامت مردم را تهدید می‌کند

سلام. با اینکه وجود بی‌شمار خودروها،  به‌خصوص خودروهای شخصی و موتورسواران بخش عمده‌ای از دلایل افزایش ترافیک شهری و آلودگی ناشی از آن در کلانشهرهاست؛ اما در کنار این موارد مشاغل آلاینده و مزاحمی هم در حومه پایتخت در حال فعالیت هستند که آلودگی ناشی از مواد سمی ناشی از تولیدات‌شان،  ضررهای جبران‌ناپذیری بر سلامت مردم دارد. انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در حوزه سلامت با پیگیری مشکل، فکری اساسی برای شناسایی و تعطیلی این صنایع متخلف داشته باشند.
دبیر بازنشسته از تهران

  حل مشکلات اقتصادی

باسلام. مردم ایران با هزاران مشکل اقتصادی و نداری همواره برای موفقیت کشور اعلام همبستگی می‌کنند. نمونه‌اش برد تیم ملی فوتبال در بازی‌های جام جهانی 2018روسیه بود که آن شب همه مردم از هر قشر و گروهی به شادی پرداختند. امیدواریم دولت برای حل مشکلات اقتصادی این مردم تلاش بیشتری بکند.
جهاندار از اسلامشهر

  مانع افزایش قیمت‌ها شوند

باعرض سلام وسپاس بی‌پایان و خدا قوت. گرانی۳۰درصدی مسکن در این شرایط، تجارتی ناعادلانه بود که به ضررکامل مستأجران کم‌درآمد و مستأصل تمام شد. از مسئولان محترم اقتصادی انتظار می‌رود بابرنامه‌ریزی و اصلاح مدیریت،  ضمن جبران این خسارت که باعث تحمیل فشار به اقشار ضعیف شده است،  مانع افزایش قیمت سایر کالاها ناشی از این افزایش در مراحل بعدی شوند.
6263...0938

  وعده داده بودند

با سلام. از ساکنان خیابان کارگر شمالی هستم. مسئولان قبلی شهرداری تهران وعده داده بودند که در پایان شهریور 96پل گیشا جمع‌آوری و به جای آن زیرگذر احداث می‌شود و ترافیک این منطقه سامان می‌یابد، اما با گذشت بیش از 10‌ماه از آن تاریخ هیچ‌گونه پیشرفتی در این پروژه صورت نپذیرفته و متأسفانه ترافیک این منطقه به حد انفجار رسیده است.
8949...0912

  بی‌توجهی به سربازان

با سلام. حقوق سربازانی که در تهران مشغول به خدمت هستند، بسیار کم است. با اینکه سربازان 2سال از عمر خود را برای خدمت به کشور می‌گذارند، اما مسئولان به آنها توجهی نمی‌کنند. به آنها برای دیدن خانواده‌های خود مرخصی یکروزه می‌دهند اما این یک روز فقط به‌اندازه رفت‌وآمد یک سرباز شهرستانی است. لطفا بنویسید بلکه رسیدگی کنند.
3309...0918

این خبر را به اشتراک بگذارید