• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 22 شهریور 1402
کد مطلب : 202917
+
-

احداث شهرک سینمایی دیجیتال

خبرهای خوش معاون اول رئیس‌جمهور در دومین جلسه شورای‌عالی سینما

گزارش
احداث شهرک سینمایی دیجیتال

فهیمه پناه‌آذر-روزنامه‌نگار

به مناسبت روز ملی سینما، دومین جلسه شورای‌عالی سینما برگزار شد. در این جلسه 14طرح مورد تصویب قرار گرفته که یکی از آنها، احداث شهرک سینمایی دیجیتال بر مبنای بزرگ‌ترین سوله‌ها و استودیوهای دیجیتال تولید فیلم است. شهرک سینمایی دیجیتال برای توسعه پایدار زیرساخت تکنولوژیک سینمای ایران می‌تواند یک رویداد ماندگار باشد. به‌نظر می‌رسد با تصویب این طرح، کار پژوهشی آن به‌زودی آغاز ‌‌شود. در این جلسه محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت توجه به ابعاد سیاستگذاری و نرم‌افزاری در سینما عنوان کرد:«یکی از وظایف مهم شورای‌عالی سینما پیش‌بینی و فراهم کردن بعد سخت‌افزاری، تهیه تجهیزات روز دنیا، ساخت شهرک‌های سینمایی و دیجیتال است اما ضرورت دارد در کنار این اقدامات یک پیوست نرم‌افزاری و سیاستگذاری نیز دیده شود.»
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به نفوذ و تأثیر بالای محصولات سینمایی و نمایشی برای تبیین مسائل مختلف در کشور در بین آحاد جامعه، افزود: سینما مهم‌ترین ابزار برای اشاعه و صدور تمدن و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در داخل و در سطح منطقه و جهان است.
وی در این جلسه تأکید کرد:«شورای‌عالی سینما باید به محل تدوین جریان عملیاتی تبیین و ترویج تمدن اسلامی، آرمان‌های جمهوری اسلامی و فرهنگ ایرانی - اسلامی تبدیل شود و سینما مهم‌ترین ابزار و مولفه جدی برای حفاظت و اشاعه فرهنگ است.» از دیگر موضوعاتی که در این جلسه عنوان شد، جهت‌دهی و ایجاد امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای پیشرفت و توسعه اقتصاد سینمای کشور است که در این جلسه تأکید شد دبیرخانه شورای‌عالی سینما افق 5ساله این شورا را هرچه سریع‌تر تهیه و تدوین کند.
از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان به امکان برگزاری جشنواره‌ منطقه‌ای فیلم خزر، احداث شهرک سینمایی دیجیتال بر مبنای استودیوهای دیجیتال، تولید فیلم و زمینه‌سازی برای برخورداری طرح‌های مهم سینمایی از منابع و تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی و طرح حمایت از سینماگران استان‌ها اشاره کرد.

مکث
شهرکی که به همت علی حاتمی ساخته شد


 سال‌هاست شهرک سینمایی غزالی میزبان سازندگان سریال‌ها و فیلم‌هایی است که فضای تاریخی دارند؛ شهرکی که به همت زنده‌یاد علی حاتمی سال۱۳۵۸ ساختش کلید خورد. شهرکی که حاتمی در آن فضای تهران قدیم را برای سریال «هزار‌دستان» بازآفرینی کرد. برای ‌ این شهرک ۱۰هکتار مساحت جهت ساخت و بازسازی تهران قدیم درنظر گرفته شد‌ و سپس عکس‌هایی از ساختمان‌ها، عمارت‌های دولتی، محله‌ها، خیابان‌های تهران و لباس و نوع پوشش و... تهیه شد. در طول ۴دهه در شهرک سینمایی غزالی سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی زیادی ساخته شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید