• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 30 خرداد 1397
کد مطلب : 20275
+
-

رشد ۳۰۰درصدی تقاضای سرمایه‌گذاری جدید در بورس

بازار سرمایه
رشد ۳۰۰درصدی تقاضای سرمایه‌گذاری جدید در بورس


مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار (سمات) از افزایش میزان تقاضاهای جدید برای ورود به بازارسرمایه در طول بهار امسال خبر داد. به‌گزارش همشهری، حسین فهیمی گفت: رشد رقم تعداد متقاضیان دریافت کد معاملاتی برای حضور در بازار سرمایه در 3‌ماه امسال از 300درصد فراتر رفته است. او اعلام کرد: تعداد سهامداران فعال در بازار سرمایه به 8میلیون و100هزار سرمایه‌گذار رسیده است.

او درعین حال تأکید کرد: هم‌اکنون 2میلیون و 100هزار کد سهامداری غیرفعال هم در سامانه‌های معاملات بازارسرمایه حضور دارند که باید با تکمیل سامانه اطلاعات جامع مشتریان موسوم به سجام تکلیف آنها روشن شود. به‌گفته او، سامانه سجام پیش‌نیاز بسیاری از سامانه‌ها خواهد بود و از دو روز پیش ثبت‌نام سامانه آغاز شده است. فهیمی ادامه داد: هر شخص حقیقی و حقوقی با یک‌بار ثبت‌نام در این سامانه خواهد توانست، وارد باشگاه مشتریان شود و دیگر نیازی به شناسایی‌های مکرر نخواهد داشت.

 او گفت: همه فعالان بازار سهام موظف‌اند در طول 6‌ ماه آینده در این سامانه وارد شوند. بر این اساس درصورتی که شخصی در این سامانه ثبت‌نام نکند، دیگر نخواهد توانست هیچ‌گونه خدماتی را از این بازار دریافت کند. به گفته او، هر شخص حقیقی و حقوقی به صرف ثبت‌نام در این سامانه کد بورسی نیز دریافت خواهد کرد و تمامی نهادهای مالی قادر خواهند بود که این فرد را شناسایی کنند، بدون اینکه هیچ مدرک جدیدی بخواهند. همچنین برای ورود اعضای این سامانه به مجامع شرکت‌ها نیز تمهیداتی اندیشیده شده است. فهیمی گفت: با اجرایی شدن این سیستم، سود سهام یا هر نوع اوراق بهادار سرمایه‌گذاران در بازار سهام دریافت و به‌حساب فرد در هر گوشه از کشور واریز خواهد شد. به گفته او هزار و 100سرمایه‌گذار خارجی با وجود همه تحریم‌ها و محرومیت‌ها در بازار سهام ایران فعال هستند که اغلب دارندگان این کدها از سرمایه‌گذاران اروپایی هستند. فهیمی از آغاز به‌کار سامانه برگزاری مجامع آنلاین شرکت‌های بورس تا زمستان امسال خبر داد و گفت: اقدامات اجرایی برای برگزاری مجامع آنلاین بورس از 9‌ماه قبل شروع شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید