• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 20 شهریور 1402
کد مطلب : 202700
+
-

شغل ایتالیایی!

نه سرمربی جدید تیم ملی ایتالیا خوب نتیجه گرفت و نه سرمربی سابق

شغل ایتالیایی!

اولین نمایش تیم ملی ایتالیا زیرنظر مربی جدید، نمایش قابل‌قبولی از کار درنیامد. لوچیانو اسپالتی که به‌تازگی از تیم قهرمان سری‌آ جدا شده، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد تا آتزوری دوباره به فرم خوب گذشته برگردد. همزمان با او، اوضاع برای سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا هم جالب پیش نمی‌رود. شکست سنگین او در نخستین حضور روی نیمکت عربستان، کار را برای مانچینی دشوار کرده است.

   آرزوی صعود به یورو!
هنوز زمان زیادی از آخرین قهرمانی ایتالیا در یورو سپری نشده است. آنها در آخرین دوره جام ملت‌ها روی سکوی اول رقابت‌ها قرار گرفتند اما فقط 2سال بعد در جام‌جهانی غایب بودند! اگر نرسیدن به جام‌جهانی به حسرت تازه و تکراری این کشور تبدیل شده، حالا شاید صعود به رقابت‌های جام ملت‌های اروپا هم یک آرزو برای هواداران فوتبال ایتالیا باشد چرا که این تیم فعلا در رده سوم گروهش در مقدماتی یورو قرار گرفته و پشت‌سر انگلیس و اوکراین دیده می‌شود. ایتالیا برای رسیدن به جام ملت‌ها باید حتما به یکی از رده‌های اول یا دوم گروه برسد. شاید آنها قادر به مهار کردن انگلیس نباشند اما انتظار می‌رود بتوانند بالاتر از اوکراین خودشان را به رقابت‌های یورو برسانند. ایتالیا اما در شرایط فعلی، کار سختی برای حضور در این تورنمنت خواهد داشت.

   تساوی دردناک
مقدونیه همچنان قصد دارد گربه سیاه فوتبال ایتالیا باشد؛ تیمی که در نخستین تجربه مربیگری اسپالتی نیز روبه‌روی آتزوری زانو نزده و یک امتیاز از این تیم گرفته است. به‌نظر می‌رسد اصلی‌ترین دغدغه سرمربی جدید ایتالیا، نداشتن مهاجمان کارآمد در نوک حمله است. هنوز هم چیرو ایموبیله به‌عنوان مهاجم مرکزی برای این تیم بازی می‌کند؛ مهاجمی که حتی در سال‌های اوج دوران فوتبالش هم نتوانست کار بزرگی برای تیم ملی ایتالیا انجام بدهد و این تیم را خوشبخت کند.

   مانچینی و شروع سخت
شکست 3بر یک عربستان مقابل کاستاریکا در نخستین بازی با روبرتو مانچینی، حالا هواداران فوتبال در این کشور را نگران کرده است. آنها همان تیمی بودند که در جام‌جهانی، آرژانتین را شکست دادند. لیگ عربستان در این فصل به لیگی پرستاره تبدیل شده اما این موضوع کار را برای مانچو دشوار خواهد کرد چرا که در این فضا با این همه ستاره درجه یک بین‌المللی، جایی برای درخشش مهره‌های داخلی وجود ندارد و حتی ستاره‌ای مثل سالم الدوساری در تیمش نیمکت‌نشین شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید