• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 30 خرداد 1397
کد مطلب : 20267
+
-

نایب‌رئیس مجلس: مسئولان شفاف با مردم سخن بگویند

مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با تشریح اهداف دولت آمریکا در راه‌اندازی جنگی تمام‌عیار علیه ملت ایران به‌ویژه در عرصه اقتصاد، گفت: مطمئن هستم اگر مسئولان صادقانه و شفاف با مردم سخن بگویند و شرایط را تبیین کنند، خواهیم توانست با کمک آنها از مشکلات عبور کنیم.

جهانگیری: فساد، هویت نظام را تهدید می‌کند

در همین جلسه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور نیز خاطرنشان کرد: فساد، هویت نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند و باید با مسدود کردن همه روزنه‌های بروز فساد، از ناامیدی مردم و لطمه به منافع و حیثیت ملی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه در دوره گذشته و در ایام تحریم شاهد وقوع تخلف‌ها و بروز مفاسد اقتصادی کلان به بهانه دور زدن تحریم‌ها بودیم که علاوه بر آسیب به منافع ملی، موجب نارضایتی مردم هم شد، از همه مسئولان خواست تا با آسیب‌شناسی و ارائه راهکار‌های عملی تمام مساعی خود را در جهت جلوگیری از وقوع فساد در شرایط جدید به‌کار بندند.

به گزارش جماران، جهانگیری با اشاره به پیامدهای تحریم‌ها نظیر بسته شدن مجاری رسمی و متعارف برای دادوستد و تجارت با کشورهای دیگر، تجارب کشور در تحریم‌های دوره قبل را یادآور شد و گفت: باید با آسیب‌شناسی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی منافذ بروز و ظهور فساد و اختلال در جریان اداره کشور را مسدود و محدود کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: مدیران اجرایی کشور نباید احساس کنند که در شرایط تحریم عده‌ای قصد مچ‌گیری و برخورد با آنها را دارند، در عین حال باید سازوکاری اندیشیده شود تا ضمن نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی زمینه برای بروز هرگونه فسادی از میان برود.

در این جلسه که وزیران دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور، دادستان تهران و رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و معاون اقتصادی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو ستاد نیز حضور داشتند، نمایندگان دیوان محاسبات کشور و وزارت اطلاعات و نیز رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشنهادهایی نیز برای جلوگیری از عدم‌تکرار فساد در شرایط مشابه ارائه کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید