• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 شهریور 1402
کد مطلب : 202652
+
-

قیمت کارخانه‌ای خودروها افزایش نمی‌یابد

مدیر روابط‌عمومی شورای رقابت با تأکید بر اینکه این شورا هنوز فهرستی برای افزایش یا اصلاح قیمت خودروها دریافت نکرده و فعلا برنامه‌ای برای افزایش وجود ندارد، از اعلام نظر این شورا درباره قیمت خودروهایی که هنوز تعیین تکلیف قیمتی نشده‌اند، در آینده نزدیک خبر داد.
به‌دنبال مطرح شدن بحث‌هایی درباره افزایش مجدد قیمت خودروها و احتمال ارائه مجوز جدید برای اصلاح قیمت محصولات خودروسازان، سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط‌عمومی شورای رقابت اعلام کرد: شورای رقابت تاکنون هیچ فهرستی برای افزایش قیمت‌ها دریافت نکرده و تصمیم قطعی برای افزایش یا اصلاح قیمت محصولات خوردوسازان اخذ نشده است. براساس دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروها، قرار بر این نیست که حتما هر 3‌ماه یا 6ماه یک‌بار، قیمت خودرو افزایش پیدا کند. او ادامه داد: براساس این دستورالعمل، شورای رقابت روند تولید و عرضه خودروها و وضعیت بازار و در این مسیر قیمت انواع محصولات خودروسازان را مورد پایش و بررسی قرار می‌دهد اما این موضوع به‌معنای اصلاح قیمت‌ها به‌طور قطع هر چند وقت انجام می‌شود اما این امر به این معنا نیست که قیمت خودرو افزایش پیدا می‌کند.
باتوجه به اینکه در گذشته اعلام شده بود شورای رقابت هر 6ماه یک‌بار با توجه به نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی قیمت محصولات خودروسازان در کارخانه را به‌روز می‌کند، طی روزهای اخیر این بحث مطرح شده بود که شورای رقابت به‌عنوان مسئول تصمیم‌گیری درباره قیمت خودروها، قصد دارد برای نیمه دوم سال۱۴۰۲، قیمت خودروها را اصلاح و مشمول افزایش قیمت کند.

خودروهای بدون قیمت تعیین تکلیف می‌شوند
این مقام مسئول در شورای رقابت، همچنین گفت که به‌زودی شورای رقابت پیرامون خودروهای جدیدی که هنوز تعیین قیمت نشده‌اند، اظهارنظر خواهد کرد، در حال حاضر اولویت شورای رقابت تعیین تکلیف قیمت محصولات جدید است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید