• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 19 شهریور 1402
کد مطلب : 202607
+
-

وحشت بازار از تهدیدهای تکراری

اصل ماجرا
وحشت بازار از تهدیدهای تکراری

بازاریان و کسبه مناطق کردنشین کشورمان ازجمله قربانیان ناآرامی‌ها و اغتشاشات سال گذشته بودند؛ آنها با تهدید شدن از سوی اراذل و اوباش مجبور شدند روزهای زیادی مغازه‌هایشان را تعطیل کنند تا تهدید‌کنندگان بتوانند در فضای مجازی اینگونه القا کنند که بازاریان دست به اعتصاب سراسری زده‌اند. حالا و در آستانه سالگرد فوت مهسا امینی، عده‌ای از بازاریان و کسبه از آغاز تهدید و ارعاب گروهک‌های ضد‌انقلاب به واسطه اراذل و اوباش خبر می‌دهند و از نهادهای امنیتی درخواست دارند که برای حفظ امنیت بازار وارد عمل شوند. اما این تهدیدها چیست و چگونه انجام می‌شود؟
برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید برگردیم به سال گذشته و ماجرای مغازه‌داری که در بازدید سرزده رئیس‌جمهور از بازار سنندج، به او آجیل و شکلات تعارف کرد. آن روز وقتی سیدابراهیم رئیسی در سفر به استان کردستان به بازار شهر سنندج رفت تا از نزدیک در جریان مشکلات بازاریان قرار بگیرد، صاحب فروشگاهی به او مقداری شکلات و آجیل تعارف کرد و فیلم این اتفاق به سرعت در فضای مجازی دست به‌دست شد. طولی نکشید که ماجرایی عجیب رخ داد؛ مرد مغازه‌دار با انتشار ویدئویی از خود در فضای مجازی از مردم بابت تعارف کردن شکلات به رئیس‌جمهور عذرخواهی کرد! او در این ویدئو دست خود را روی قرآن گذاشته و قسم خورد که به خطای خود پی برده و از مردم، مخصوصا همشهریانش استدعا دارد او را ببخشند!
اما پشت پرده این ماجرا چه بود؟ خیلی زود معلوم شد که همه این ماجرا به‌دلیل تهدیدها و هجمه‌های وحشتناکی بوده که از سوی اراذل و اوباش، گریبان مغازه‌دار سنندجی را گرفته بود. کانال‌های ضدانقلاب با انتشار اطلاعات شخصی مرد مغازه‌دار و خانواده‌اش در فضای مجازی، تهدید کردند که آنها را به قتل می‌رسانند و مغازه‌اش را به آتش می‌کشند. شدت هجمه‌ها به‌حدی بود که این مغازه‌دار در نهایت مجبور شد ویدئویی ضبط و منتشر کند تا تهدیدکنندگان دست از سر او بردارند.
این تهدیدها همان اتفاقی است که در سال گذشته باعث شد برخی از مغازه‌داران مناطق کردنشین از ترس جان خود و خانواده‌شان اقدام به تعطیلی مغازه‌هایشان کنند و در ادامه با مشکلات معیشتی هم روبه‌رو شوند. همانطور که یکی از مغازه‌داران به همشهری می‌گوید: «اوباش تهدیدمان کردند که اگر مغازه‌ را باز کنیم، شیشه‌ها را می‌شکنند و کوکتل مولوتف می‌اندازند داخل مغازه و جانمان را می‌گیرند.» حالا و در آستانه سالگرد فوت مهسا امینی، برخی از کسبه مناطق کردنشین از آغاز تهدیدها می‌گویند. تهدیدهایی از جنس همانی که سال گذشته باعث شد بسیاری از مغازه‌ها به تعطیلی کشیده شوند. درخواست‌ همه‌شان هم از نهادهای امنیتی این است که به داد آنها برسند و به این تهدیدها پایان دهند تا امسال بتوانند با خیالی آسوده به کسب‌وکارشان ادامه دهند و مبادا زندگی‌ و معیشت‌شان همانند سال گذشته، با تهدیدهای اراذل و اوباش مختل شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید