• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 18 شهریور 1402
کد مطلب : 202503
+
-

ضربه کاری به شبکه سازمان‌دهنده اغتشاشات

امیررضا قشقائی-روزنامه‌نگار

درحالی‌که چند روز بیشتر به سالگرد فوت مهسا امینی و اغتشاشات سال گذشته، باقی نمانده و بارها معاندان در فضای مجازی اعلام کرده‌اند که قصد انجام مجدد اغتشاشات در کشور را دارند، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در اطلاعیه‌ای مشترک اعلام کردند که با پیگیری‌های اطلاعاتی مشترک سربازان گمنام امام زمان(عج)، تعدادی از اعضای یک شبکه سازماندهی اغتشاشات، شناسایی شدند و تحت ضربه قرار گرفتند. اعضای این شبکه که با حمایت مالی وزارت امور خارجه آمریکا و با مدیریت یکی از عناصر سیاسی خارج‌نشین، مشغول شبکه‌سازی زنان و برنامه‌ریزی برای نقش‌آفرینی در اغتشاشات بودند، با برگزاری دوره‌های مجازی و رایگان برای فعالان حوزه زنان و جامعه مدنی، عناصری از داخل و خارج از کشور را آموزش می‌دادند.

دستگیری عامل کلیدی ایجاد ناامنی در فارس
در تازه‌ترین خبر، سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان فارس از دستگیری ‌فردی با هویت معلوم و سابقه‌دار خبر داد که در اغتشاشات سال گذشته ضمن ارتباط با شبکه‌های معاند و راه‌اندازی چند گروه در فضای مجازی اقدام به انتشار محتواهای خلاف واقع، تحریک‌آمیز و برنامه‌ریزی برای خرابکاری سازمان‌یافته و تشویش اذهان عمومی کرده بود.

دستگیری تیم ضدملی اغتشاشگر در گیلان
یک تیم مرتبط با عناصر بیگانه که در حال برنامه‌ریزی و اقدام برای دامن زدن به آشوب و خرابکاری در سالگرد اغتشاشات پاییز گذشته بود توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان گیلان شناسایی شد و تمامی اعضای آن بازداشت شدند.

بازداشت ۵۰ نفر از فعالان اغتشاشات در قم
در مهرماه سال گذشته نیز با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه امام علی‌بن‌ابیطالب(ع) استان قم، فعالان یک شبکه سازمان‌یافته اغتشاش و فراخوان به تجمع غیرقانونی در قم، شناسایی و دستگیر شدند. براساس این گزارش، فعالان این شبکه 50نفره ضمن فعالیت در فضای مجازی برای تحریک مردم به اغتشاش، اقدام به چاپ و توزیع تراکت‌های تبلیغاتی علیه نظام در فضای حقیقی می‌کردند.

دستگیری تروریست‌های حامل انواع بمب
در تاریخ اول شهریور‌ماه سال جاری، عنصر عملیاتی یک کانون تروریستی با سابقه چندین عملیات خرابکارانه، توسط جان‌برکفان گمنام اداره‌کل اطلاعات استان مازندران، بازداشت شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید