• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 18 شهریور 1402
کد مطلب : 202478
+
-

نقل قول

توجه بیشتر به فیزیوتراپی
محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی: قدر مسلم به موازات افزایش سن امید به زندگی در کشورمان نقش و جایگاه فیزیوتراپی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد. توسعه علمی این رشته، پوشش کامل بیمه‌ای، لحاظ کردن قیمت تمام‌شده خدمات و ایفای نقش پیشگیرانه از مهم‌ترین اولویت‌های فیزیوتراپی در کشور است که باید بدان پرداخته شود.

همکاری شایسته ایران و عراق
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت:ایران در ایام اربعین بیش از 4 هزار پزشک و نیروی درمانی به کربلای معلی و نجف اشرف و گذرگاه‌های مرزی اعزام کرده بود و در این مدت، همکاری شایسته‌ای بین 2 وزارتخانه بهداشت ایران و عراق انجام شد و 2 کشور برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن اربعین حسینی(ع) از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

در انتظار هزار آمبولانس
جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور:تا ۴‌ماه آینده شاهد ورود ۵۰۰دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور خواهیم بود. در همین زمان، مناقصه تهیه ۵۰۰دستگاه آمبولانس انجام می‌شود تا بتوانیم تا پایان سال حداقل ۱۰۰۰دستگاه آمبولانس وارد ناوگان اورژانس کشور کنیم. قرارداد 500دستگاه آمبولانس در ابتدای سال با یکی از شرکت‌های داخلی بسته شده بود.

مفتورمین در صدر مصرف
سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو:یک میلیارد و ۲۲۴ میلیون عدد متفورمین با ارزش ریالی ۹۲۰ میلیارد تومان در بازار کشور موجود است و در 5‌ماه نخست سال این دارو در صدر مصرف عددی داروی کشور قرار داشته است. متفورمین یکی از قرص‌هایی است که برای کنترل میزان قند خونِ افراد مبتلا به دیابتِ نوع ۲ (افراد غیروابسته به انسولین)، درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یا اختلال متابولیسم کربوهیدرات تجویز می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :