• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 18 شهریور 1402
کد مطلب : 202456
+
-

هجوم متقلبان به بازار زیبایی!

نگاه
هجوم متقلبان به بازار زیبایی!

دکتر پروانه ساکت-متخصص پوست و عضو انجمن متخصصان پوست ایران


انجام امور زیبایی امروزه بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده و یک پدیده جهانی است و به مدد تکنولوژی روش‌های زیبایی متنوع و روش‌های کم‌خطرتری ابداع شده است. البته نقش ارتباطات را نباید نادیده گرفت. شما در هر لحظه می‌توانید چهره یکدیگر را در موبایل‌ها ببینید. به‌خصوص در دوران کووید که ارتباطات و جلسات کاری تلفنی بود، افراد بیشتر صورت خود و دیگران را در گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها می‌دیدند. درنتیجه آمار امور زیبایی بعد از کرونا در دنیا بالاتر از گذشته رفت.
از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران با سرمایه‌های هنگفتی وارد این بازار شده‌اند. آنها کلینیک‌های لوکس و دستگاه‌های گرانقیمت خریداری می‌کنند و این هزینه  باید با سود به سرمایه‌گذار برگردد. از همین رو سرمایه‌گذار برای بازگشت سرمایه اقدام به تبلیغات اغوا‌کننده می‌کند و این تبلیغات به کمک آنها می‌آید تا اقدامات زیبایی را به‌صورت نیاز ضروری به افراد جامعه معرفی کنند تا افراد احساس کنند که برای پذیرفته‌شدن و دوست داشته‌شدن باید زیباتر باشند.
این تبلیغات اغواکننده که از راه‌های مختلفی چون شبکه‌های مجازی پخش می‌شود و این حجم از توجه به زیبایی که گردش مالی چشمگیری به همراه دارد، سبب سوءاستفاده بسیاری در این شاخه پزشکی شده است. درحالی‌که پزشکان زیبایی باید تخصص مورد نظر را داشته باشند، بسیاری بدون داشتن مدرک یا تخصص به دروغ خود را پزشک زیبایی معرفی و متقلبانه در این حوزه فعالیت می‌کنند و گاه خسارت‌های جبران‌ناپذیری به مراجعان تحمیل می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید