• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 18 شهریور 1402
کد مطلب : 202439
+
-

بازگشت غیرمنتظره

افشین نوروزی که به دلیل سال‌ها دوری از مسابقات بین‌المللی از رنکینگ جهانی خارج شده بود در مسابقات آسیایی بازیکن رنک 4 جهان را شکست داد اما در ادامه دستش به مدال نرسید

بازگشت غیرمنتظره

پینگ‌پنگ‌بازان ایران 2بار تا یک‌قدمی سکوهای آسیایی پیش رفتند و فاصله‌ای با گرفتن تاریخی‌ترین مدال‌ این رشته نداشتند، اما هر 2بار شکست خوردند. در مسابقات قهرمانی آسیا که در پیونگ‌چانگ کره‌جنوبی در حال برگزاری است، نمایندگان ایران این فرصت را داشتند که پینگ‌پنگ را به نخستین مدال‌های آسیایی برسانند اما لحظه آخر شکست خوردند و نتوانستند روی سکو بروند اما اتفاق مهم این رقابت‌ها برای تیم، بازگشت ستاره سابق بود؛ بازگشتی امیدوارکننده که خیلی‌ها را شگفت‌زده و بهترین پیروزی تاریخ را در پینگ‌پنگ ایران ثبت کرد.
نوروزی 38ساله چند‌سالی است که از مسابقات ملی دور مانده و فدراسیون ترجیح داده است به او استراحت بدهد، در حدی که در بین 855بازیکن حاضر در رنکینگ‌ جهانی هم جایی ندارد. شاید تصور خیلی‌ها این بود که او برای همیشه از تیم ملی کنار رفته است اما با بازگشت غیرمنتظره‌اش این پیام را به هوادارانش داد که هنوز هم می‌تواند بهترین باشد و در سطح بالا بدرخشد. نوروزی مسابقات انفرادی را با یک پیروزی درخشان آغاز کرد. او هاریموتو توماکوزوی ژاپنی را که رنک 4جهانی ‌دارد، 3 بر یک شکست داد. برای بازیکنی که در یک سال گذشته حتی یک بازی خارج از ایران نداشته است، این برد مقتدرانه مهم‌ترین اتفاق بود. نوروزی ست اول را 11 بر 4 برد، ست دوم را 11 بر 7 از دست داد اما 2ست بعدی را هم 11 بر 4 و 11 بر 9 با پیروزی به پایان برد. درخشش نوروزی در مرحله یک‌شانزدهم هم ادامه داشت. او 3 بر صفر کنجایف زوخید از ازبکستان را برد. این پیروزی پایان اتفاقات خوش برای افشین بود. او در مرحله‌ یک‌هشتم نهایی مقابل چوانگ چی‌یوآن از چین‌تایپه که رنک26 جهان را دارد، 3بر یک شکست خورد و نتوانست به جمع 4نفر اول صعود کند. او با صعود به جمع 4نفر اول می‌توانست مدالش را قطعی کند اما این اتفاق نیفتاد.
نوشاد عالمیان که در حال‌ حاضر در بین بازیکنان ایرانی بهترین رنک را دارد و در رده47 بهترین‌های جهان قرار دارد، مسابقات انفرادی را با پیروزی شروع کرد. او 3 بر 2 چونگ‌ جاون از مالزی را برد و به جمع 32نفر صعود کرد. رقیب بعدی نوشاد اوه جونوسونگ از کره‌جنوبی با رنکینگ91 بود. نوشاد این بازیکن را مقتدرانه و 3 بر صفر شکست داد و به جمع 16نفر اول رسید. کار سخت نوشاد برای رسیدن به جمع 8نفر اول بود. او در مرحله‌ یک‌هشتم نهایی مقابل فان‌ژن دنگ چینی که در صدر جدول رنکینگ جهانی است، قرار گرفت و با شکست 3 بر صفر از دور رقابت‌ها کنار رفت و حسرت مدال به دل پینگ‌پنگ ایران ماند.
امیرحسین هدایی هم که با رنک123 بعد از نوشاد بهترین بازیکن ایران است، در همان بازی اول حذف شد. هدایی مقابل لین‌یون جو از چین‌تایپه با رنک7 یک‌طرفه و 3 بر صفر شکست خورد. نیما عالمیان نیز با رنک197 مقابل هوانگ یان‌چنگ از چین 3 بر یک باخت و از دور مسابقات کنار رفت.
پینگ‌پنگ ایران در مسابقات 2نفره هم شانس مدال داشت اما در این بخش هم هیچ‌ سکویی نصیب ایران نشد. نوشاد و نیما عالمیان تیم 2نفره ایران را تشکیل داده بودند. آنها با شکست‌دادن تیم 2نفره مالزی به جمع 8تیم اول آسیا راه پیدا کردند و دیروز ظهر تا یک‌قدمی مدال هم پیش رفتند، اما تیم کره‌جنوبی با داشتن بازیکنانی نظیر لیم‌جونگ هون و جانگ‌ووجین حرفه‌ای‌تر از رقبای ایرانی بودند. برادران عالمیان 2 بر صفر از حریف جلو بودند. آنها ست اول را درحالی‌که 10 بر 6 عقب بودند، 12 بر 10 بردند. در ست دوم هم 11 بر 6 به پیروزی رسیدند. در ست سوم هم نوشاد و نیما 7 بر 3 جلو بودند و کمتر کسی تصور می‌کردند آنها بازی را از دست بدهند، اما کره‌ای‌ها ست را 11 بر 8 بردند و در 2ست بعدی هم 11 بر 8 و 11 بر 4 به پیروزی رسیدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید