• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 18 شهریور 1402
کد مطلب : 202400
+
-

بازگشت جواد عزتی

گروه مهدویان با تولید و پخش فصل دوم «زخم کاری» ‌دست به ریسک بزرگی زده‌اند

نمایش‌ خانگی
بازگشت جواد عزتی

فهیمه پناه‌آذر-روزنامه‌نگار


«سقوط»، «کت چرمی» و «حیثیت گمشده» فیلم و سریال‌های شبکه نمایش خانگی است که نام محمدحسین مهدویان به‌عنوان مشاور کارگردان در آنها دیده می‌شود، اما به‌نظر مهدویان فرای یک مشاور کارگردان در این آثار حضور دارد. مهدویان در 3سال اخیر بیشتر مشغول مشاوره دادن به کارگردانان جوان بوده و در کنار همین مشورت‌ها بیکار ننشسته و به بازگشت «زخم کاری» هم فکر کرده است؛ سریال پرطرفدار شبکه نمایش خانگی سال۱۴۰۰ که حالا بعد از 2سال با فصل دوم برگشته است؛ سریالی که نخستین قسمتش روز گذشته (۱۷شهریور) پخش شد.

از سینما تا نمایش خانگی
نام مهدویان زمانی که مجموعه مستند «آخرین روزهای زمستان» را ساخت، آنقدر بر سر زبان‌ها نیفتاده بود. مهدویان زمانی شناخته شد که «ایستاده در غبار» را در سبک خاص خودش ساخت. او بعدها برای طرفدارانش 6فیلم سینمایی دیگر ساخت؛ 3فیلم درباره تاریخ معاصر ایران که سروصدای زیادی به پا کرد و3فیلم اجتماعی. «شیشلیک» مهدویان هیچ‌وقت به پخش نرسید؛ فیلمی که نخستین تجربه مهدویان در ژانر کمدی به‌حساب می‌آمد. از این فیلمساز در همان سالی که «مرد بازنده» ساخته شد، «زخم کاری» هم به نمایش درآمد؛ خیلی‌ها معتقدند که شخصیت‌های اصلی این دو فیلم به هم نزدیکند و شاید حضور جواد عزتی در نقش اصلی این فیلم و سریال باعث شده که این دو را شبیه هم بدانند. بعد از هادی حجازی‌فر که در فیلم‌های اول این فیلمساز حضور داشت، حالا دیگر عزتی نقش اول فیلم و سریال‌های این فیلمساز را بازی می‌کند که شاید بهتر باشد مهدویان در آثار بعدی‌اش به‌دنبال یک بازیگر دیگر هم  باشد.

اقتباسی از «بیست زخم کاری»
محمود حسینی‌زاد، داستان‌نویس و نویسنده رمان «بیست زخم کاری» است که این سریال از روی رمان او ساخته شده است. این نویسنده در گفت‌وگویی که با همشهری داشت در معرفی کتابش عنوان کرده بود: «فساد اقتصادی گسترده موضوع اصلی رمانم بوده، اما سریال آن‌ را به نزاعی خانوادگی و عشق و حسادت بین چند مرد و زن پا به سن گذاشته تقلیل داده است.» با این حال این سریال که حق اقتباس آن را نشر چشمه به فیلمساز داده بود، ساخته شد. حسینی‌زاد نیز در یک جلسه به سازندگان آن پیشنهاد داده تعداد قسمت‌های سریال بیشتر از ۱۵قسمت نباشد که باید دید فصل دوم این سریال چگونه ادامه پیدا می‌کند؟

ریسکی که مهدویان پذیرفت
وقتی مالک به‌دست منصوره در کنار دریا کشته شد، شاید کسی احتمال ساخت فصل دوم این سریال را نمی‌داد؛ سریالی که بعد از 2سال با حضور برخی از بازیگران جدید ازجمله الناز ملک، مهران غفوریان، ‌کامبیز دیرباز و... برگشته است. این سریال تازه قسمت اولش پخش شده و باید دید آیا مهدویان در فصل دوم زخم کاری موفق خواهد بود؟

باز هم محسن چاوشی
با پخش قسمت اول فصل دوم «زخم کاری» موسیقی تیتراژ فصل دوم سریال «زخم کاری» با ترانه‌ای به همین نام با خوانندگی محسن چاوشی پیش روی مخاطبان قرار گرفت. در این تک‌آهنگ علی اکبریاغی‌تبار شاعر، محسن چاوشی آهنگساز و خواننده، رضا فوادیان تنظیم‌کننده، عادل روح نوازنده گیتار الکتریک، بهروز میرزایی نوازنده گیتار آکوستیک، عابد بسطامی میکس و مسترینگ گروه اجرایی این تک‌آهنگ را تشکیل می‌دهند. در فصل اول این سریال، از خواننده و ترانه ثابتی برای این سریال استفاده نشد و تنها در قسمت‌های پایانی، ترانه زخم‌کاری با صدای بهنام بانی پخش شد، اما حالا فرصتی فراهم شده تا محسن چاوشی برای سریال محبوب و پرطرفدار زخم کاری بخواند.»

مالک زنده است

در پایان سری اول سریال زخم کاری جواد عزتی در نقش مالک، به قتل می رسید. قسمت اول بازگشت زخم کاری با تصویر جنازه مالک شروع می شود و در ادامه صحنه تدفین او نیز با تاکید کارگردان به نمایش می آید. در قسمت های بعدی سریال با  بازگشت مالک مشخص می شود او از زخم کاری ای که برداشته بود جان سالم به در برده است. بازگشت جواد عزتی، مهم ترین اتفاق سری تازه سریال زخم کاری است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :