• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 14 شهریور 1402
کد مطلب : 202314
+
-

کمک به فرزندان 8زندانی، مجازات مدیر یک پاساژ

قاضی دادگاه لواسانات برای صاحب یک پاساژ که در برابر اتهام قتل شبه‌عمدی قرار داشت، مجازات جایگزین درنظر گرفت و به‌جای فرستادن او به زندان، وی را مکلف به تهیه بخشی از وسایل زندگی فرزندان 8زندانی جرائم غیرعمد کرد.
به گزارش همشهری، شروع این پرونده به یکی از روزهای فروردین امسال برمی‌گردد. آن روز گزارش مرگ مردی جوان به پلیس لواسانات اعلام شد. او کارگری بود که هنگام کار در یک پاساژ در حال ساخت به‌دلیل سقوط از ارتفاع جان باخته بود.
به‌دنبال مرگ این کارگر، خانواده وی راهی دادسرای لواسانات شده و از کارفرما شکایت کردند. در این شرایط تحقیقات روی این پرونده متمرکز شد و بازپرس دستور بررسی کارشناسی حادثه را صادر کرد. این بررسی‌ها نشان داد که کارفرما یا همان صاحب پاساژ در حال ساخت به‌دلیل رعایت‌نکردن اصول ایمنی مقصر بوده است. در این شرایط برای وی کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه فرستاده شد.

در دادگاه
پرونده پیش روی قاضی میثم حسین پور، رئیس شعبه 102دادگاه لواسانات قرار گرفت. متهم که مردی 40ساله است براساس کیفرخواست صادر شده در برابر اتهام قتل شبه‌عمدی قرار داشت. طبق قانون این مرد باید دیه پرداخت می‌کرد و بین یک تا 3سال روانه زندان می‌شد. اما از آنجا که این مرد هیچ سابقه کیفری نداشت و به‌شدت از مرگ کارگر جوان متاثر بود از دادگاه طلب بخشش کرد. در این شرایط بود که قاضی خوش‌فکر دادگاه لواسانات که پیش از این چندین‌بار از مجازات جایگزین برای متهمان استفاده کرده بود، این‌بار هم تصمیم گرفت برای صاحب پاساژ مجازات جایگزین درنظر بگیرد. او صاحب پاساژ را به جای رفتن به زندان محکوم کرد تا 8نفر از زندانیان جرائم مالی و غیرعمد که بضاعت مالی ندارند و فرزندانی دارند که در 2سال اخیر ازدواج کرده‌اند را شناسایی کرده و بخشی از لوازم زندگی این نوعروس و دامادها را تهیه کند.
به این ترتیب متهم پذیرفت که با تهیه فهرستی از این افراد آنها را برای دریافت لوازم مورد نیازشان به پاساژ خود دعوت کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید