• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 14 شهریور 1402
کد مطلب : 202313
+
-

خانواده مقتول پس از 17 سال از قصاص گذشتند

بخشش داماد به حرمت اربعین

جنایی
بخشش داماد به حرمت اربعین

مردی که 17سال قبل به‌خاطر طلب 400هزارتومانی، برادرزنش را به قتل رسانده و از آن زمان زیر تیغ بود، به حرمت اربعین حسینی بخشیده شد.
به گزارش همشهری، عصر روز دهم تیرماه سال85 گزارش یک درگیری خونین در یکی از خیابان‌های شهرک قلعه‌میر در شهرستان بهارستان استان تهران به پلیس اعلام شد. در این درگیری مردی جوان با یک ضربه چاقو به قتل رسیده بود و دوربین مداربسته  سوپرمارکتی در آن حوالی اسرار جنایت را فاش کرد. آنطور که تصاویر نشان می‌داد قاتل کسی نبود جز داماد خانواده مقتول که ایرج نام داشت. او و مقتول از مدتی قبل دچار اختلافات مالی شده بودند و بررسی‌ها نشان می‌داد انگیزه قتل، اختلافات مالی میان آن دو نفر بوده است.

عذاب وجدان قاتل
جست‌و‌جو برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت تا اینکه مدتی بعد از جنایت، وی که به  اردبیل گریخته و در خانه یکی از آشنایانش مخفی شده بود، راهی اداره پلیس شد و خود را تسلیم کرد. او با اعتراف به جنایت گفت: من و برادرزنم هیچ مشکلی نداشتیم تا اینکه چند وقت قبل شراکتی یک خودروی پیکان خریدیم تا با آن کار کنیم. خودروی پیکان بعضی روزها در اختیار من بود و روزهای دیگر در اختیار برادرزنم. اوایل مشکلی نداشتیم اما کمی بعد به اختلاف برخوردیم. این اختلافات ادامه داشت تا اینکه تصمیم گرفتیم ماشین را بفروشیم و هر کس سهم خودش را بردارد. درواقع دیگر بی‌خیال شراکت کاری شده بودیم. وی ادامه داد: پیکان را فروختیم و فکر کردم همه‌‌چیز تمام می‌شود اما از آن روز به بعد اختلافات ما بیشتر شد، چون 400هزار تومان از پول من پیش برادرزنم مانده بود. قرار بود خیلی زود پول مرا برگرداند اما همیشه امروز و فردا می‌کرد. چندباری به او گفتم من زن و بچه دارم و به پولم نیاز دارم اما انگار او قصد نداشت بدهی‌اش را برگرداند و همین موضوع آتش خشم را در وجودم  روشن کرد؛ آتشی که هم زندگی او را گرفت و هم مرا سوزاند. وی ادامه داد: من و برادرزنم بارها بر سر این بدهی مشاجره کردیم و چندبار هم با میانجیگری اطرافیان مشکل‌مان حل شده بود و آشتی کردیم. حتی برادرزنم قول داد که بدهی‌اش را می‌پردازد اما سر قولش نماند. وی گفت: روز حادثه به خانه پدرزنم در شهرک قلعه‌میر رفتم اما برادرزنم آنجا نبود. خانواده همسرم قول دادند تا با برادرزنم صحبت می‌کنند. من آن روز خانه پدرزنم را ترک کردم و در بین راه با برادرزنم برخورد کردم. به هیچ عنوان قصد قتل نداشتم اما کار به بگومگو کشیده شد و اصلا نفهمیدم چه شد که با چاقو ضربه‌ای به او زدم. آن روز چاقو را داخل جورابم گذاشته بودم تا برادرزنم را تهدید کنم اما پایان دردناکی رقم خورد.

رهایی از قصاص و آزادی
پس از تکمیل تحقیقات در پرونده، متهم در شعبه74 دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. هرچند به رأی اعتراض کرد اما قضات شعبه20 دیوان عالی کشور مهر تأیید بر این رأی زدند و پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم، پیش روی قاضی امین کرمانی‌نژاد، دادیار شعبه چهارم قرار گرفت. در شرایطی که 17سال از حادثه گذشته و مرد محکوم به قصاص به‌شدت پشیمان و نادم بود تلاش تیم صلح و سازش برای جلب رضایت از اولیای‌دم شروع شد. هرچند تصمیم سخت و بزرگی بود اما در نهایت چند روز قبل فرزندان مقتول راضی شدند تا به حرمت اربعین حسینی، قاتل را که شوهرعمه‌شان بود، ببخشند.  2دختر و یک پسر مقتول که اولیای‌دم محسوب می‌شوند، شوهرعمه‌شان را به شرط دریافت دیه بخشیدند تا مبلغ دیه صرف امور خیریه شود و روح پدرشان نیز در آرامش باشد. یکی از فرزندان مقتول گفت: ما مطمئنیم که با این بخشش، ‌پدرمان هم در آن دنیا خوشحال است که فرصت زندگی دوباره را به قاتلش دادیم. آن هم در آستانه اربعین حسینی؛ چون پدر ما عاشق امام حسین(ع) بود.
به این ترتیب عامل قتل برادرزن از مجازات قصاص گریخت و دیروز بعد از گذشت 17سال از زندان آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید