• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 14 شهریور 1402
کد مطلب : 202231
+
-

تازه‌ترین اثر سیدمهدی شجاعی

جوشن حسینی؛ متفاوت و خواندنی

پیشخوان
جوشن حسینی؛ متفاوت و خواندنی

کتاب «جوشن حسینی» منظومه‌ای است کوتاه، متفاوت و خواندنی از سیدمهدی شجاعی که به‌تازگی منتشر شده است. این کتاب پیشنهادی است برای بازخوانی روایت اربعین حسینی.



«جوشن حسینی» منظومه‌ای است زیبا و بدیع برای بازخوانی و یادآوری صفات سید و سالار شهیدان و دریچه‌ای تازه برای ایجاد ارتباط نو با خوانش هزار سلام بر حضرت حسین علیه‌السلام. این کتاب که نشر نیستان آن را منتشر کرده، هزار عبارت کوتاه شامل متن صلوات و سلام بر امام حسین(ع) است.
این عبارت‌ها در کنار موزون‌بودن، با نثری نوشته شده که شجاعی سال‌هاست با آن به نگارش ترجمه‌های خویش از ادعیه و نیز بازنویسی‌های داستان‌های کهن مذهبی مشغول است؛ کتاب، در هر بند خود صفاتی از امام حسین(ع) را روایت می‌کند و در ادامه به یکی از تأثیرات زیست و حیات ایشان بر زندگی و زیست انسانی پس از ایشان اشاره دارد. سیدمهدی شجاعی در جوشن حسینی با نگاه خلاقه موجود در نگارش خود با نثری زیبا شکوه جاری در زیست و زندگی و موجودیت امام حسین(ع) را در ذهن و دل اهل تشیع و هر انسانی که سعی در شناخت و برقراری ارتباط با امام حسین(ع) دارد، به تصویر می‌کشد.
شجاعی در این اثر سعی کرده نسبت الهی و آسمانی سومین امام شیعیان را با دقت و البته با هدف نمایش حلقه اتصال زیست و زندگی امامان با انبیا و دلیل معصوم‌بودن آنها به تفصیل بازگو کند و پس از بازگشایی این دریچه است که او سراغ معرفی کوتاه صفات و خصایص منتسب به امام می‌رود. کوتاهی عبارات به‌کار رفته در این مسیر از سویی باعث تأثیرگذاری بیشتر جملات و عبارات در جان و ذهن مخاطب شده و از سوی دیگر امکان تمرکز و تدقیق در آن موضوع خاص را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. چاپ نخست «جوشن حسینی» با بهای ۱۰هزار تومان با شمارگان ۲۰۰۰جلد، در ۷۲صفحه در هفته جاری منتشر شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید