• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 14 شهریور 1402
کد مطلب : 202206
+
-

سردار جنگ‌های داخلی

نام سردار آزمون در لیست اروپایی رم نیست و او فقط در لیگ و جام‌حذفی ایتالیا باشگاهش را همراهی خواهد کرد

فوتبال ایران با انتقال سردار آزمون به رم هیجان‌زده شد و این درست همان چیزی است که به آن نیاز داشتیم. حتی خود سردار هم برای این جابه‌جایی، رقم دریافتی‌اش را نسبت به فصل گذشته کاهش داد. اما همه خبرهایی که بعد از این انتقال به گوش می‌رسند نشان می‌دهد اوضاع در رم برای این بازیکن اصلا ایده‌آل نیست. آیا این انتقال با همه آن سروصداها، در نهایت به ضرر فوتبال ایران تمام خواهد شد؟

   همه نگاه‌ها به لوکاکو
تنها چند روز بعد از پیوستن آزمون به رم، خبر انتقال روملو لوکاکو به این تیم شنیده شد. میزان استقبال از این دو بازیکن در رم، اصلا قابل مقایسه با هم نبود. طرفداران باشگاه، استقبال فوق‌العاده‌ای از این مهاجم کردند و حتی در تمرین تیم، بنر بزرگی را برای مرد بلژیکی درنظر گرفتند. انتقال آزمون اما بیشتر برای هواداران ایرانی ساکن رم جذاب بود. شاید پیوستن لوکاکو به گرگ‌ها، نخستین بدشانسی بزرگ آزمون در این تیم به شمار می‌رفت؛ اتفاقی که کار او را برای درخشیدن در تیم ایتالیایی بسیار سخت کرد.

   بیرون از لیست اروپایی
باشگاه رم هنوز به‌صورت رسمی فهرست اروپایی‌اش را برای فصل جدید اعلام نکرده اما نشریه معتبر کوریره گزارش داده که فقط نام 5بازیکن جدید در این فهرست قرار می‌گیرد و سردار در لیگ اروپا برای رم بازی نخواهد کرد. این یعنی آزمون عملا بخش مهمی از این فصل را به سادگی از دست می‌دهد. او فصل گذشته در نیمه‌نهایی لیگ اروپا حضور داشت و حالا حتی نمی‌تواند در دور گروهی این جام به میدان برود. با توجه به رسیدن رم به 2فینال اروپایی در 2سال گذشته، این تیم شانس زیادی برای موفقیت در اروپا دارد و سردار شانس همراهی جالوروسی در این میادین را از دست می‌دهد.

   نیمکت‌نشین می‎شود؟
اگر مورینیو حاضر شده به سادگی از نام سردار برای لیگ اروپا عبور کند، پس احتمالا در ایتالیا هم او را به‌عنوان یک بازیکن فیکس نمی‌بیند. این تیم ستاره‌های پرشماری مثل بلوتی و الشعراوی در خط حمله دارد و مصدومیت آبراهام نیز بالاخره تمام خواهد شد. در نتیجه به‌نظر می‌رسد آزمون فعلا شانس زیادی برای فیکس شدن در این تیم ندارد. جانشین او در لورکوزن نیز مدام گل می‌زند و تیم ژابی آلونسو فصل را استثنایی شروع کرده است. این یعنی اگر سردار در رم شکست بخورد، شانس چندانی برای بازگشت به آلمان هم نخواهد داشت.

   جام‌ملت‌ها و تصمیم سردار
به همه این موارد، باید احتمال غیبت آزمون در جام‌ملت‌ها را هم اضافه کرد. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، دیگر با قاطعیت می‌توان گفت پیوستن آزمون به تیم ایتالیایی، کاملا به ضرر فوتبال ایران بوده و آن شور و شعف همگانی بابت این انتقال، سرانجام خوبی نداشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید