• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 13 شهریور 1402
کد مطلب : 202169
+
-

جهان مقاومت

آماده‌باش کامل حشدالشعبی
حشدالشعبی عراق از آماده‌باش حداکثری نیروهای این سازمان در غرب استان الانبار در پی تحرکات مشکوک اخیر در عمق خاک سوریه و احتمال نفوذ مجدد تروریست‌ها به عراق خبر داد. سرتیپ «صلاح فاضل العیساوی» فرمانده تیپ ۵۴ سازمان الحشدالشعبی عراق در استان الانبار در گفت‌‌وگو با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که در سایه تنش‌های امنیتی در عمق خاک سوریه به‌دلیل تحرکات آمریکا، از بیم نفوذ عناصر داعش از آن مناطق به سمت مناطق غربی عراق، نیروهای الحشدالشعبی در وضعیت آماده‌باش سطح (ج) قرار گرفتند.

اعتصاب غذای نامحدود اسیران فلسطینی
 کمیته عالی اضطراری جنبش ملی اسیران فلسطینی روز یکشنبه اعلام کرد که اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در رد تصمیمات اخیر «ایتامار بن‌گویر» وزیر تندروی کابینه این رژیم علیه خود و خانواده هایشان، از 2هفته دیگر دست به اعتصاب غذای نامحدود می‌زنند. براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این اعتصاب برای تأکید بر لزوم توقف همه محدودیت علیه اسراست.

انتقاد نتانیاهو از وزیر ‌خارجه‌اش
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از سفر به قبرس از عملکرد «الی کوهن» وزیر خارجه کابینه خودش به‌دلیل افشای دیدارش با «نجلاء المنقوش» وزیر خارجه برکنار شده لیبی انتقاد کرد. به گزارش جروزالم پست، نتانیاهو تأکید کرد که آنچه از این دیدار افشا شد، یک اتفاق غیرمعمول بود و قطعا به روابط 2طرف کمک نمی‌کند و به همین دلیل دستورالعمل‌هایی را صادر کرده‌است تا دیدارهای محرمانه، بدون مجوز دفتر او  رسانه‌ای و افشا نشود.

حزب‌الله: به نصیحت آمریکا نیازی نداریم
 پس از ادعای «آموس هوکشتاین» سفیر آمریکا در لبنان درباره آمادگی واشنگتن برای کمک به بیروت، «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله به این سخنان واکنش نشان داد. به گزارش المیادین، صفی‌الدین خطاب به سفیر آمریکا گفته است که لبنان نیازی به نصحیت آمریکا ندارد، زیرا آمریکا اگر صادق بود، به کمترین وعده‌های خود به لبنانی‌ها درخصوص موضوع واردات گاز لبنان از مصر عمل می‌کرد. ما به آمریکا دل‌نبسته‌ایم و نخواهیم بست.

این خبر را به اشتراک بگذارید