• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 12 شهریور 1402
کد مطلب : 202045
+
-

خداحافظ پاریس خداحافظ حامد

بسکتبال ایران جام‌جهانی را با 5شکست به پایان برد و در پایان هم حدادی از تیم ملی خداحافظی کرد

بسکتبال ایران، دیشب اتفاقات تلخی را تجربه کرد؛ اتفاقاتی که قابل پیش‌بینی بود. تیم ملی در آخرین بازی‌اش در جام‌جهانی‌2023 هم باخت، به این ترتیب بدترین نتیجه از حضور در این جام‌‌ها را تجربه کرد. بدتر اینکه شانس حضور در بازی‌های المپیک پاریس را از دست داد و آخر سر هم، حامد حدادی از تیم ملی خداحافظی کرد.
تیم ملی بسکتبال که برای رسیدن به جام‌جهانی مسیر پرتلاطمی را پشت‌سر گذاشته‌ و به لطف غیبت استرالیا در ایران، به سهمیه این جام رسیده بود، حضور ناموفقی در مسابقات داشت. هدف اصلی گرفتن سهمیه صعود به بازی‌های المپیک بود و ایران باید بهترین تیم آسیایی می‌شد تا مستقیم مسافر پاریس می‌شد اما در روزهای بد تیم ایران که فدراسیون تنها راه چاره را تغییر مداوم سرمربی دیده بود، 3تغییر، هیچ نتیجه موفقی نداشت. ایران در مرحله گروهی به تیم‌های ساحل عاج، برزیل و اسپانیا باخت. در گروه بازنده‌ها بعد از شکست برابر فرانسه، دیشب هم مقابل لبنان 81 بر 73 بازنده بود. ایران در حالی هر 5بازی خود را با شکست پشت سر گذاشت که دوره‌های قبل حداقل یک پیروزی در جام‌جهانی به‌دست آورده بود. در جام‌‌های‌2010  و 2014 تیم یک برد داشت و سال‌2019 توانسته بود 2پیروزی داشته باشد. در روز شکست ایران، ژاپن که 2پیروزی مقابل فنلاند و ونزوئلا داشت، دیروز هم کیپ‌ورد را شکست داد تا با 3پیروزی به‌عنوان بهترین تیم آسیایی راهی پاریس شود. لبنان هم با شکست‌دادن ایران و پیروزی مقابل ساحل عاج به‌عنوان دومین تیم برتر منطقه آسیا این فرصت را دارد که در مسابقات گزینشی قاره‌ها شرکت کند. اما برای ایران رویای پاریس به پایان رسیده است و از بعد از بازگشت از اندونزی باید برای بازی‌های آسیایی آماده شود.
اما حامد؛ دیشب حامد حدادی برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کرد. او امیدوار بود تا با تیم ملی سومین المپیک را تجربه کند و در پاریس به‌عنوان آخرین بازمانده نسل طلایی کنار برود اما حامد دیشب بعد از شکست تیم ملی خداحافظی تلخی با بسکتبال داشت. حامد که برای چهارمین‌بار در جام‌جهانی بازی می‌کرد، با شکست از تیم ملی کنار رفت. او در 3بازی مرحله گروهی کنار تیم ملی بود اما به‌خاطر مصدومیت، بازی با فرانسه را از دست داد و دیروز هم در آخرین لحظه‌ها تیم پزشکی او را به بازی با لبنان رساندند. شاید توقع این بود که حامد در بازی‌های آسیایی هم کنار تیم ملی می‌ماند اما او درهمین چند بازی هم به سختی به میدان رفت؛ هرچند با همین مصدومیت‌هایش هم تأثیرگذارترین بازیکن ایران بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید