• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 29 خرداد 1397
کد مطلب : 20194
+
-

کافه مجلس

  قوه قضاییه در احکام دانشجویان تجدید نظر کند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به احکام صادره از سوی قوه قضاییه در مورد دانشجویانی که در جریان حوادث دی‌ماه دستگیر شده بودند، گفت: بهتر است قوه قضاییه در احکام صادره تجدید نظر کند. به گزارش ایسنا، محمدمهدی زاهدی با تأکید بر اینکه انتظار داریم قوه قضاییه رأفت خاصی در برخورد با دانشجویان داشته باشد، افزود: دانشجویان گاهی دچار احساسات می‌شوند، نباید هزینه را برای آنها سنگین کنیم، امیدواریم در تجدیدنظر، احکام تعدیل شوند.

  بررسی تفکیک وزارتخانه‌ها؛ این هفته در مجلس

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به مخالفت مجلس با تفکیک وزارتخانه‌های دولت گفت: به‌علت اصرار دولت، اصلاح ساختار دولت در صحن علنی بررسی می‌شود. قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: درخصوص تصمیم دولت تقریبا 9جلسه در کمیسیون مشترک برگزار شد اما با تمام بررسی‌های صورت گرفته، هیچ کدام حائز رأی اعضا نشده و با مخالفت مجلس روبه‌رو شد. دولت به‌دنبال تفکیک 2وزارتخانه« صنعت، معدن و تجارت» و «راه و شهرسازی» و تبدیل آنها به 4وزارتخانه و همچنین تفکیک وزارت ورزش و جوانان است.

  نام 31مفسد اقتصادی را گفته‌اند منتشر نکنید

امیرخجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفته است: نام 31مفسد اقتصادی را به سران 3قوه داده‌ام اما گفتند این اسامی را منتشر نکنید. او که با سایت اعتمادآنلاین گفت‌وگو کرده مدعی شده است: مسئولین نظام 31مفسد اقتصادی را مدیریت می‌کنند. مگر یک فرد بی‌مسئولیت می‌تواند جزو سران مفاسد اقتصادی باشد و بانک‌ها را غارت کند؟ این افراد با مسئولین ارتباط دارند که می‌توانند بانک‌ها را غارت ‌کنند. وزیر اقتصاد، وزیر صنعت و رئیس‌کل بانک مرکزی چه‌کار می‌کنند؟ او تأکید کرد: در عرض 5یا 6‌ماه سال گذشته 10میلیارد دلار ال سی باز کردیم درحالی‌که در یک ماه تا 45روز سال‌جاری 15میلیارد دلار ال سی بازکرده‌ایم. ال سی که با دلار کار می‌کند و واردات آن صوری است و در این مدت وارداتی انجام‌نشده اما پول‌ها را پشت پرده می‌گیرند و با آن کار می‌کنند. این افراد چه کسانی هستند. آیا افراد عادی هستند؟ قطعا این افراد کسانی هستند که دستشان در کار است و ما همه این افراد را می‌شناسیم.

  لغو جلسه مجلس درباره گرانی‌ها

اکبر رنجبرزاده، عضو هیأت رئیسه مجلس با اعلام اینکه جلسه مجلس برای بررسی علت گرانی خودرو لغو شد، به فارس گفت: این جلسه قرار بود امروز(سه‌شنبه) برگزار شود اما به‌دلیل آماده نبودن گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره علت گرانی خودرو، لغو و به هفته آتی موکول شد.

  شکایت سیف از 2نماینده

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از شکایت ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی علیه 2نماینده مجلس خبر داد و گفت: پس از بازبینی فیلم جلسه، رأی صادر خواهد شد. محمدجواد جمالی نوبندگانی نامی از این دو نماینده نبرده و در گفت‌وگو با خانه‌ملت، گفته است: در جلسه اخیر هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، همچنین شکایت 2نماینده‌ای که نسبت به نطق میان دستور و سخنرانی‌های یکدیگر اعتراض داشتند مورد رسیدگی قرار گرفت و با صحبت‌های انجام شده این موضوع برطرف شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید