• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 11 شهریور 1402
کد مطلب : 201914
+
-

عدد خبر/247 میلیون

247 میلیون  نفر در جهان در سال 2021 به مالاریا مبتلا شدند که از این تعداد ۶۱۹هزار نفر جان خود را از دست دادند. حدود ۹۵درصد از کل موارد مالاریا و ۹۶درصد از کل مرگ‌ومیرهای ناشی از مالاریا در منطقه آفریقا ثبت شده است.

4سال  
است که گزارشی از انتقال محلی مالاریا در ایران ثبت نشده اما میزان بروز مالاریا در کشور متاثر از وضعیت بیماری در کشورهای همسایه است. ورود افراد مبتلا، هزینه دوچندان را برای دستیابی به قطع زنجیره انتقال محلی و حذف مالاریا به حوزه سلامت کشور تحمیل می‌کند.

640هزار  
خدمت امدادی و درمانی به زائران اربعین طی ۲ هفته گذشته از سوی امدادگران هلال احمر در مرزهای داخلی و در کشور عراق ارائه شده است. در این مدت، ۱۰هزار و ۷۰۷زائر خدمات درمان سرپایی دریافت کرده و ۶۰۲زائر نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

1331 مرکز
عملیاتـــــــــــی امدادی و ۱۴قرارگاه درون مرزی و برون مرزی (۱۰قرارگاه داخل کشور + ۴قرارگاه در کشور عراق) ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی را برعهده دارند. این خدمات از 27مرداد با مشارکت ۲۲هزار نیروی تخصصی کادر و داوطلب آغاز شده و تا ۱۷شهریورماه ادامه دارد.

2600 بیمار
نیازمند در کشور پردازشگر شنوایی دریافت کردند و پوشش بیمه‌ای این پردازشگرها از سوی سازمان بیمه سلامت انجام شد. پردازشگر خارج گوش معمولاً دارای عمر ۱۰ تا ۱۵ساله بوده و بعد از آن به‌دلیل احتمال خرابی و قطع ارتباط با جهان خارج، نیاز به تعویض دارد.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید