• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 11 شهریور 1402
کد مطلب : 201895
+
-

با سامان بی‌کنعان

فهرست تیم ملی که برای دیدارهای دوستانه با بلغارستان و آنگولا اعلام شد، نکات قابل‌توجهی دارد

با سامان بی‌کنعان

امیر قلعه‌نویی فهرست بازیکنان تیم ملی را برای حضور در اردوی شهریور و برگزاری 2مسابقه دوستانه در برابر بلغارستان و آنگولا اعلام کرد. این نفرات به اردو دعوت شده‌اند: «علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری، میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان، صادق محرمی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند، علی کریمی، میلاد سرلک، سعید عزت‌اللهی، علی علیزاده، وحید امیری، محمد محبی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، احمد نوراللهی، رضا اسدی، مهدی طارمی و شهریار مغانلو.» طبیعتا این فهرست هم مثل هر فهرست دیگری که برای تیم‌های ملی اعلام می‌شود، حاوی نکات جالب‌توجهی است که در این مطلب برخی از آنها را مرور خواهیم کرد.
    مهم‌ترین نکته فهرست که بلافاصله بعد از انتشار نظر مخاطبان را جلب کرد، خط خوردن محمدحسین کنعانی‌زادگان بود. از قبل هم زمزمه این موضوع به گوش می‌رسید و گفته می‌شد شاید او به‌خاطر رفتارهایش بعد از گرفتن کارت قرمز در بازی فینال کافا در برابر ازبکستان تنبیه شود و خط بخورد. حالا این اتفاق رخ داده و بابت آن باید تصمیم قلعه‌نویی را ستود.
    دومین نکته مهم فهرست، دعوت از سامان قدوس است. این بازیکن در اردوی فروردین از حضور در تیم ملی خودداری کرد و تا آنجا که می‌دانیم، پس از آن مذاکره‌ای هم بین دو طرف صورت نگرفته است. قدوس به اردوی خرداد تیم ملی هم دعوت نشد و بسیاری حدس می‌زدند دوران حضور او در تیم ملی پایان یافته است. با این حال، قلعه‌نویی در اردوی شهریور دوباره این بازیکن را دعوت کرد که اتفاق قابل‌توجهی است. حالا یا پشت پرده صلح و آشتی برقرار شده، یا امیر کوتاه آمده و دوباره بختش را برای استفاده از این بازیکن آزموده است. نکته اینجاست که از خرداد تا‌کنون در بحث فنی اتفاق خاصی برای قدوس رخ نداده و او بعد از قرار‌گرفتن در لیست مازاد برنتفورد، به این تیم بازگشته است. همین!
    مسئله بعدی که البته کاملا قابل انتظار هم بود، دعوت از میلاد سرلک است. هافبک دفاعی پرسپولیس در اردوی شهریور غایب بود و اگر این مرتبه هم دعوت نمی‌شد باید راهی خدمت سربازی می‌شد اما امیر قلعه‌نویی اسم او را در فهرست نوشت تا معافیت سرلک 2سال دیگر ادامه داشته باشد.
    شهریار مغانلو هم که به شکلی عجیب در اردوی شهریور غایب بود، برای این دو مسابقه دوستانه به تیم ملی فرا خوانده شده است. او آقای گل فصل گذشته لیگ برتر بود که فصل جدید را هم در پیراهن سپاهان، خوب و مؤثر شروع کرده است. مغانلو در 4بازی آغازین این فصل 2گل زده است.
    و اما می‌رسیم به سردار آزمون که گفته می‌شود از حضور در جام ملت‌های آسیا انصراف داده و البته خودش هنوز توضیحی در این مورد ارائه نکرده است. در مطلب سایت فدراسیون فوتبال بعد از ذکر اسامی حاضرین، اشاره شده است که‌ «امید نورافکن، مجید حسینی و محمد کریمی به‌دلیل آسیب‌دیدگی در این اردو حضور نخواهند داشت.» قبلا گفته می‌شد دلیل غیبت سردار هم مصدومیت است، اما نام او بین آسیب‌دیده‌ها نیست و در بخشی دیگر، به این ترتیب به آزمون اشاره شده؛ «سردار آزمون هم پس از آسیب‌دیدگی در تیم بایرلورکوزن و حضور در تیم جدیدش با هماهنگی و صلاحدید کادر فنی در این اردو حضور ندارد.» داستان سردار مهم است و شاید همه‌‌چیز همین‌قدر ساده نباشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید